مدیرکل زندان‌های استان کردستان با اشاره به رویکرد قرآن‌محوری زندان‌های استان گفت: در حال حاضر 700 زندانی زندان مرکزی سنندج حافظ قرآن شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج  ،گرجی‌زاده  در جلسه شورای قضایی استان کردستان در سنندج با اشاره به وجود 13 مرکز زندان در استان کردستان، اظهار کرد: 41 درصد زندانیان این مراکز را افرادی مرتبط با بحث مواد مخدر تشکیل می‌دهند.به گفته وی، اکنون تمامی موارد مربوط به زندان با محوریت قرآن انجام می‌شود تا جایی که اکنون 700 نفر از زندانیان زندان مرکزی سنندج حافظ یک جزء تا حافظ کل قرآن هستند.

گرجی‌زاده افزود: در حال حاضر 5 نفر در زندان مرکزی سنندج حافظ کل قرآن هستند و در زندان سایر شهرستان‌های استان از این افراد قابل مشاهده است.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان گفت: ترک سیگار زندانیان هم در زندان‌های استان به عنوان اولین بار در کل کشور آغاز شده و اکنون رنگ و بوی سیگار در زندان‌های استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 470 خانواده زندانیان زیرپوشش حمایت‌های انجمن‌ها هستند و برای هزار و 130 نفر از زندانیان در خارج از زندان‌ شغل ایجاد شده است که در حوزه خدمات شهری و دیگر حوزه‌ها مشغول کار هستند.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان اضافه کرد: 4 هزار نفر نیز تاکنون آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دیده‌اند که این مسئله زمینه اشتغال بکار آنان را بعد از گذراندن دوره زندانی فراهم خواهد کرد.

وی در پایان از آزادی 185 نفر زندانی جرایم غیرعمد با 11 میلیارد تومان در سال گذشته و 71 نفر به 6.5 میلیارد تومان در سه ماهه اول امسال از زندان‌های استان کردستان خبر داد./ع

برچسب ها: جلسه ، بحث ، کل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.