مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه ساخت مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران صددرصد به پایان رسیده گفت: این مرکز برای اولین بار بعد از تکمیل نهایی میزبان خبرنگاران میشود

علی اصغر مونسان در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود:کلنگ مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران، اول شهریور ماه سال ۸۶ به زمین خورده ودر زمینی به مساحت ۲۸ هزار مترمربع در منطقه ۱۵ ساخته شد ه است.
وی با اشاره به اینکه در قالب این پروژه یک کارگاه دکور و دو ساختمان در سطح هشت هزار مترمربعی ساخته شده است تصریح کرد: حدود ۲۰ هزار مترمربع از اراضی این مرکز نیز، محوطه ‌سازی شده است.
مونسان مجموع فضاهای مرکز تئاتر حرفه‌ای خاوران را در چند مجموعه فضاهای روباز، سالن‌های نمایش، فضاهای انتظار، فضاهایپشتیبانی، فعالیت‌های آموزشی، جمعی و فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی عنوان کرد..
مونسان در ادامه به معرفی سالن اصلی این مرکز و بیان امتیازات آن پرداخت و گفت: سالن اصلی مرکز تئاتر حرفه ای از محاسبات آگوستیکی خاصی برخوردار بوده و مزیت دیگری که نسبت به دیگر سالن های تئاتر دارد این است که به کمک لیفت می تواند صحنه را از بالا به پایین جابجا کند و عمق صحنه نیز در این سالن قابل تغییر است.
همچنین در این بخش چال ارکستر وجود دارد که امکان اجرای کنسرت موسیقی را نیز فراهم آورده است. در واقع سالن اصلی اینجا با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر در کنار اینکه امکان اجرای تئاتر را فراهم کرده با داشتن امکانات دیگری همچون چال ارکستر، این اجازه را می دهد که در آینده به عنوان سالن اجرای کنسرت نیز مورد استفاده قرار گیرد.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی در توضیح بخش های داخلی سالن اصلی یادآور شد: در سالن اصلی حدود ۹۰۰ صندلی جا می گیرد و در ۲ لژ بالایی یا بخش VIP و دو راهروی کوچکی که در طرف های راست و چپ این سالن قرار گرفته اند، به شکل تقریبی ۳۰۰ صندلی جا می گیرد و تمام این ها در کنار هم، ظرفیتی معادل ۱۲۰۰ نفر به این سالن داده است.
اتاق کنترل و اتاق های هواساز، دیگر قسمت های سالن اصلی هستند که مونسان در صحبت هایش به آنها اشاره کرد. همچنین وقتی از درهای سالن اصلی که خارج می شوید پایین پله ها یک رستوران و کافی شاپ قرار گرفته که هنرمندان و بازدیدکننندگان می توانند از آن ها استفاده کنند.
در بخش زیرین این مجموعه نیز یک کانال تاسیسات به طول ۱۸۰ متر قرار گرفته که تمامی انشعابات، لوله کشی ها و... از داخل آن به سایر ساختمان ها راه پیدا می کند.
برج صحنه درست پشت سالن اصلی یک ساختمان بلند ۷ طبقه قرار گرفته که از طبقه دوم خود به سالن اصلی راه دارد، ساختمانی که آن را برج صحنه می نامند و با ارتفاع بلندی که دارد از سایر ساختمان ها قابل تشخیص است. در این ساختمان تمامی بخش های فنی، ماشینری، تجهیزات صحنه و... قرار گرفته است.
مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران همچنین از اختصاص دو هزار و 630  مترمربع از این مرکز تئاتر به گالری‌ها،نمایشگاه‌ها، کارگاه‌های نمایشی، کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی خبر داد و گفت: در بخش فرهنگی و تفریحی نیز، غرفه‌های فروش محصولات فرهنگی، سالن بازی بچه‌ها و رستوران و فروشگاه در فضایی به وسعت هزار و ۴۰۰ مترمربع فراهم شده است.
مونسان تصریح کرد: به طور کلی مرکز تاتر حرفه ای خاوران دارای پنج سالن تاتر بسیار پیشرفته است که به لحاظ ساختمانی وتجهیزات کار  ان به  اتمام رسیده و سه شنبه شب میزبان خبرنگاران میشود ./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار