مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدون‌شهر از فعالیت حدود 200 کارگاه تولید عسل طبیعی و زنبورستان در فریدو‌ن‌شهر خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران علیرضا کریمی در پاسخ به اینکه تشخیص عسل طبیعی با غیر طبیعی چیست، اظهار داشت: معتبرترین و اصلی‌ترین راه تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی فقط آزمایشگاه است که توانایی تشخیص مقدار ساکاروز و نیز عسل طبیعی را دارد.

وی در مورد عسل 100 صد طبیعی افزود: بیشتر عسل‌ها ناخالصی دارد و فقط از یک فرد بسیار مورد اعتماد و آزمایشگاه می‌توان تشخیص طبیعی بودن را داد، در غیر این صورت قابل تشخیص نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدون‌شهر با بیان اینکه بیشتر عسل‌‌های بازار که دارای ناخالصی است، مشخصات عسل طبیعی را دارد، تصریح کرد: قیمت عسل طبیعی از 10 هزار تا 80 هزار تومان است و عسل‌های قیمت بالای را افراد خاص و بقیه مردم عسل کیلویی 10 هزار تومان خریداری می‌کنند.

این مسئول در مورد مشارکت بخش خصوصی در تولید عسل طبیعی افزود: بخش خصوصی تا این لحظه نیامده و تعاونی زنبورداری هم در صورتی می‌تواند موفق باشد که لیبل خاصی برای محصول خود داشته باشد.

کریمی با بیان اینکه بین 150 تا 200 کارگاه تولید عسل طبیعی و زنبورستان در فریدو‌ن‌شهر وجود دارد، گفت: چند شرکت و کارگاه تولید عسل در فریدون‌شهر مشغول تولید عسل هستند.

وی اذعان داشت: نیاز به نوع عسل از بازار این محصول توسط مردم مشخص می‌شود و در واقع این بازار مشخص می‌کند که چه نوع محصول با چه کیفیتی تولید شود.
برچسب ها: اصفهان ، عسل ، زنبورستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.