نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آمریکا تصور می کرد که می تواند برنامه های خود را در دولت جدید ایران پیاده کند، تصریح کرد: تحریم های جدید نشان دهنده ناامیدی سران آمریکا از همراهی دولت روحانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / منصور حقیقت پور با اشاره به تحریم های جدید آمریکا علیه ایران با بیان اینکه این تحریم ها از گذشته برای به زانو در آوردن ملت ایران انجام شده است، گفت: آمریکا قصد داشت با اعمال این تحریم ها، ملت ایران را تحت فشارهای اقتصادی و سیاسی قرار دهد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا قصد داشت بر پایه تحریم ها فشار داخلی زیاد شده و مردم در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم حضور چشم گیری نداشته باشند، افزود:اما به لطف خدا مردم بصیر ایران با حضور موثر خود توانستند آمریکا را ناامید کنند.

وی با اشاره به علت تحریم مجدد آمریکا علیه ایران ، توضیح داد: اعمال تحریم های جدید نشاندهنده کارساز نبودن تحریم های گذشته است؛ همچنین این اقدام عدم صداقت و نیرنگ بازی آمریکا را نشان می دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه متاسفانه قدرت و تحلیل آمریکا نسبت به اتفاقات ایران و منطقه ضعیف است، گفت: آمریکا در جنگ با عراق هزینه های زیادی را صرف کردند اما در نهایت این کشور را به مردمش بازگرداندند، این اتفاقات نشان می دهد که آمریکا و سرسپردگانش قدرت تشخیص و تحلیل ندارند.

حقیقت پور با بیان اینکه آمریکا تصور می کرد که می تواند برنامه های خود را در دولت جدید پیاده کند، تصریح کرد: تحریم های جدید نشان دهنده نا امیدی سران آمریکا از همراهی دولت جدید است و نارضایتی و ناراحتی خود را به این شکل نشان می دهند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسبا بیان اینکه آمریکا که به دروغ بحث تنظیم ارتباط با جمهوری اسلامی ایران بر پایه رفتار دیپلماتیک را داشت امروز به راحتی حقوق یک ملت را زیر پا گذاشته این تحریم ها را اعمال می کند، گفت: قطعا به لطف خدا این اقدامات با پایداری ملت ایران که با قامت استوار همچنان راه انقلابی امام را پی می گیرند تا به مقصد برسند خنثی خواهد شد.

گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه، لایحه‌ای را تنظیم کرده‌اند که بر پایه آن، دسترسی ایران به میلیاردها دلار ذخیره ارز خارجی قطع خواهد شد. این گروه، هدف خود را تشدید فشارها بر ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌‌ای کشور اعلام کرده‌اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.