پل معلق شهرستان مشگین‌شهر یکی از طرح های عظیمی است که از آغاز تا به امروز چندین بار به دلیل بی‌مهری مسئولان و اختلافات به وجود آمده از حرکت باز ایستاده و این پل معلق همچنان در تکمیل و افتتاح معلق مانده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ سال 84 زمانی بود که مسئولان این طرح خبر از ساخت بزرگترین پل عابر ‌پیاده‌رو جهان در مشگین‌شهر دادند که این خبر موجب شد مردم مشگین‌شهر با شنیدن این خبر آن را طرحی غیر قابل اجرا در شهرستان بدانند چرا که به اینگونه حرف و حدیث‌ها عادت داشتند.

با انتشار این خبر و تملک بخش عظیمی از زمین‌های اطراف روستای میرک و استارت رسمی طرح مردم به یقین و باور رسیدند که این طرح دیگر مانند سایر طرحها دروغین نیست و کسانی که سخن از احداث پل به میان آورده‌اند به آن جامه عمل خواهند پوشاند اما مردم در همین فکر و خیال بودند و آرزوی عبور از بزرگترین پل معلق جهان را در سر می پروراندند که اختلافات به وجود آمده بین نماینده وقت و مدیران این شرکت موجب شد که آهن پاره‌ای میان چرخ حرکت این پل انداخته شود و مردم چندین سال به نام این پل فکر کرده و بار دیگر آن را به فراموشی بسپارند.

همین اختلافات به وجود آمده میان سرمایه‌گذاران که بیشتر از سوی نماینده وقت نمود پیدا کرده بود موجب شد که مشگین‌شهر بار دیگر عقب‌ماندگی را با طعمی تلخ‌تر تجربه کند و طرح پل معلق رسماً به عنوان زمینی غیرقابل استفاده شده و منتظر تحولاتی در آینده شود که شاید آن را از حالت راکد بودن در آورد.

با گذشت سال‌ها از این اتفاق و اقبال نکردن مردم به نماینده وقت و انتخاب نماینده فعلی شهرستان همگان منتظر تغییر و تحولاتی چشمگیر در این طرح شدند اما شدت میانه‌زنی و سیاسی‌کاری‌ها به حدی بود که گستردگی آن دامن نماینده فعلی را نیز گرفته و سردی روابط بین وی و مسئولان اصلی طرح که جز سو تفاهم چیز دیگری نبود سبب شد که طرح پل معلق بار دیگر معلق بماند.

به طوری که مسئولان این طرح سخن از این به میان می آورند که ساخت این پل توجیه اقتصادی ندارد و دلیل اصلی ادامه ندادن تکمیل پل همین موضوع است.

این پل اکنون در حالی راکد مانده است که پایه‌های اصلی این پل نصب، متل و رستوران و برخی بخش‌های دیگر در مرحله اتمام کار به حالت نیمه‌تمام رها شده‌اند و منتظر شوکی از جانب مسئولانی است تا برای حل این مشکلات وساطت کرده و این شهر را از بن‌بست خارج کنندب/.

برچسب ها: مشگین ، شهر ، پل ، معلق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.