رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: نمایندگان و اهالی سرعین نسبت به موضع‌گیری اخیر دولت و مسئولان استانی در واگذاری و فروش هتل لاله و آب‌درمانی سبلان سرعین اعتراض شدیدی کردند.

کمال‌الدین پیرموذن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل با اعلام اینکه با چنین رویه‌های نامطلوب برخورد می‌کنیم، اظهار داشت: نباید چوب حراج به سرمایه‌های سرعین زد، چرا که این شهر قلب گردشگری ایران و یکی از 10 شهر برتر گردشگری دنیاست.

وی با بیان اینکه در دولت دهم واگذاری‌ها به بخش خصوصی و فروش بسیاری از مجموعه‌های دولتی به صورت ناموفق و غیر‌کار‌آمد صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت در اجرای اصل 44 قانون اساسی به جای خصوصی‌سازی شرکت‌های دولتی با هدف رد دیون کثیر دولت به سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی به اصطلاح خصوصی‌سازی کرده که هیچ شأنیتی با اجرای اصل 44 ندارد.

این نماینده مجلس یادآور شد: آنهایی که مدعی هستند با فروش این دو مجموعه می‌توانند طرحی نظیر سد عمارت را تکمیل کنند، راه را به خطا رفته‌اند، چرا که تکمیل طرح عظیم و تاثیر‌گذار سد عمارت که بیش از 10 سال است عملیات اجرایی آن آغاز شده و هیچ پیشرفتی نداشته با بهره‌گیری از اعتبارات نوار مرزی و فروش اوراق مشارکت امکان‌پذیر خواهد بود، نه اینکه بخواهیم به جای تخصیص این اعتبارات به سرمایه‌های خود چوب حراج بزنیم.

پیرموذن گفت: فروش برخی از مجموعه‌های دولتی در استان اردبیل در سال‌های اخیر نه تنها موفق نبوده، بلکه به دامنه مشکلات افزوده است چرا که این مجموعه‌ها بر اساس اصل 44 که به معنای واقعی خصوصی‌سازی را تعریف و تبیین کرده است صورت نگرفته و تنها با هدف جبران بخشی از بدهی دولت و یا تامین اعتبار برخی طرحها انجام شده و هدف بیشتر کسب در‌آمد برای دولت بوده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ما تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا اجازه ندهیم این فروش غیر‌قانونی صورت گیرد و قطعاً در دولت دکتر روحانی نیز جلوی این صدور مجوز غیر‌قانونی را گرفته و اجازه نخواهیم داد سرمایه‌های این استان را به تاراج ببرند/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.