"جمال شورجه" گفت: زبان‌مشترك و تعامل با كشورهاي همسو راهكار مناسبي براي افزايش توليد مشترك است.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران، در سلسله نشست‌هاي تخصصي برنامه سينمايي "هفت"، شب‌ گذشته اين برنامه به موضوع توليدات مشترك با حضور "محمد درمنش" و "جمال شورجه" و "احمد ميرعلايي" پرداخت.

ابتاد "جمال شورجه" در اين خصوص گفت: انقلاب ما با توجه به ارزش‌هاي مبتني بر اسلام خاص است و نبايد انتظار داشته باشيم كه كشورهاي دست‌نشان ‌داده و وابسته ما را حمايت كنند و كشورهاي همگرا در اين زمينه سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

وي ادامه داد: همانطور كه صدا و سيما با نگاه مشترك الديان بدون نگاه اقتصادي توانسته در امر توليدات‌مشترك موفق باشد و مجموعه‌هايي چون "حضرت يوسف(ع)" و "مختارنامه" را از پخش‌هاي خوبي در كشورهاي مختلف بهره‌مند شود.

"شورجه" عنوان كرد: در حوزه‌ي سياسي بايد در زمينه‌هايي وارد شويم كه با آنها تعامل داريم و با موضوعاتي كه به لحاظ ديدگاهي مشكل داريم را مدنظر قرار ندهيم.
وي با اشاره به افزايش توليدات به منظور شناخت كشور انقلاب اسلامي افزود: براي شناخت كشورمان و انقلابمان بايد بضاعت توليدات مشترك را افزايش دهيم.

در ادامه "احمد ميرعلايي" مدير بنياد فارابي در خصوص توليدات‌مشترك گفت: حضور در جشنواره‌هاي مختلف جهاني بهانه‌اي است تا از اين جهت انقلاب و آرمان‌هاي امام را به دنيا نشان دهيم و با كشورهاي همسو تعامل و توليدات مشترك داشته باشيم.

وي ادامه داد: با شناخت زبان مشترك دنيا راهكارهايي را در جهت توليدات بيشتر پيدا كنيم و با ساخت و نمايش آثار ارزشمند همگان را علاقمند به سينماي ايران كرده تا از ورشكستگي سينماي ايران جلوگيري شود.

"ميرعلايي" عنوان كرد: علاوه بر همكاري با كشورهاي همسو به دنبال توليد آثار در كشورهاي مختلف از جمله غير همسو باشيم تا از اين طريق به صورت مشترك به همسويي برسيم.
در پايان نيز "محمد درمنش" كارگردان سينما با اشاره به آسيب‌شناسي بيشتر افزود: با آسيب‌شناسي و جمع‌بندي مشكلات موجود در اين مسير به طبقه‌بندي تعامل و تفاهم بيانديشيم و مهمترين ركن، تعامل است.

وي ادامه داد: فيلمسازان ما بايد با سعه‌صدر و نگاه رحماني توليدات خود را انجام دهند به طور مثال نگاه‌انساني در فيلم "فرهادي" در موفقيت آن تأثير بسزايي داشت.

"درمنش" اظهار داشت: اگر فيلمساز آرمان‌گرايي به واقعيت‌هاي موجود داشته باشد به توهم كاذب مي‌رسد با توجه به شرايط زمان و مكان و نكات توليدات مشترك، محصولات قابل عرضه داشته باشيم.

وي خاطر نشان كرد: دقت در نوع بيان و زبان فيلمنامه حائز اهميت است و بايد با زبان فطرت و تكيه بر قرآن و سيره معصومين با توجه به زمان و مكان مناسب دست به توليد بزنيم. /ص

برچسب ها: جمال شورجه ، سینما ، فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار