رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي كهگيلويه وبويراحمد گفت: مقدمات و بستر لازم براي واگذاري برخي شركت هاي دولتي در استان به بخش خصوصي فراهم شده است.

ابراهيم كشاورز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: شركت توزيع نيروي برق، آب و فاضلاب شهري و روستايي، شركت قند ياسوج ، شركت پتروشيمي گچساران و دهدشت از جمله شركت هاي دولتي است كه بايد حدود 85 درصد سهام خود را به بخش خصوصي واگذار كنند.
وي بيان كرد: بر اساس ماده 3 قانون اجراي سياست هاي اصل 44 قانون اساسي دولت موظف شده است تمامي سهام ، حقوق مالكانه و حق بهره برداري اين شركت ها را به بخش هاي غيردولتي واگذار كند.
كشاورز اظهار كرد: شركت شهرك هاي صنعتي استان نيز كه تا سال گذشته و در بودجه سال 91 در ليست واگذاري به بخش خصوصي بود امسال و در بودجه سال 92 از ليست واگذاري ها خارج شده است.
وي ابراز داشت: تاكنون حدود 80درصد شركت قند ياسوج نيز با تاييد سازمان خصوصي سازي به بخش غيردولتي واگذار شده است.
كشاورز با بيان اينكه تاكنون بيش از 50درصد سهام شركت توزيع نيروي برق اين استان نيز به بخش خصوصي واگذار شده است ، افزود: برخي شركت ها از جمله آب و فاضلاب شهري و روستايي به دليل زيان ده بودن هنوز اقدام خاصي براي واگذاري سهام خود انجام نداده اند.
رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي كهگيلويه وبويراحمد افزود: تا قبل از دولت نهم و دهم واگذاري شركت ها و بنگاه هاي دولتي به بخش خصوصي بصورت واقعي صورت نمي پذيرفت ولي در راستاي اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي ، دولت مصمم شد تا اين كار را به نحو مطلوب و در كمترين زمان ممكن اجرا كند./ب
برچسب ها: سهام ، دولتی ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.