عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج گفت: روزه‌داران با مصرف موز، نياز بدن خود به پتاسيم، منيزيوم و كربوهيدرات‌ها را تامين كنند.

 دكتر سيد حسام الدين نبوي زاده در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج افزود: موز سرشار از آهن و قندهاي ميوه شامل گلوكز، ساكاروز و فروكتوز است كه علاوه بر منبع غني فيبر داراي پتاسيم نيزهست.
وي بيان كرد: موز به دليل ارزش غذايي بالا مي تواند كمبود آب در بدن فرد را جبران و در سلامتي استخوان ها و كليه نيز مفيد باشد.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ياسوج همچنين به روزه داران توصيه كرد تا كربوهيدارت‌هاي پيچيده همچون حبوبات، غلات، جودوسر، آرد سبوس‌دار و برنج را به دليل ديرهضم بودن آنها در برنامه افطاري و سحري خود قرار دهند.
دكتر نبوي‌زاده افزود: خرما از جمله مواد غذايي رايج در ماه رمضان است كه وجود تركيبات قند، فيبر، پتاسيم، كربوهيدرات، پتاسيم و منيزيم در آن، موجب تامين نياز بدن روزه‌داران به اين مواد مي‌شود.
رييس دانشگاه علوم پزشكي ياسوج گفت: حليم نيز به دليل ديرهضم بودن، تا ساعت‌ها پس از مصرف در معده باقي مانده و فرد كمتر دچار احساس گرسنگي مي‌شود.
اين استاد دانشگاه علوم پزشكي ياسوج با توصيه به مصرف همه گروه‌هاي مواد غذايي، اعم از سبزي و ميوه، پروتئين‌ها، لبنيات و غلات، تصريح كرد: مصرف كافي آب و آب‌ميوه‌هاي طبيعي در فاصله افطار تا سحر، موجب كاهش احساس تشنگي در ساعات روزه‌داري مي‌شود.
وي تاكيد كرد: خوردن چاي به همراه وعده سحري، موجب افزايش ادرار و دفع املاح و نمك‌هاي معدني در طول روز مي‌شود.
نبوي زاده بادام را از جمله مواد حاوي كلسيم و فيبر دانست كه براي حفظ سلامت روزه‌داران در ماه مبارك رمضان مفيد است.
وي يادآور شد: از مصرف غذاهاي سرخ كردني كه خطر بروز سوزش سردل و اختلال در سيستم گوارشي را به همراه دارد پرهيز كنيد./ع
برچسب ها: روزه ، موز ، کربوهیدارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.