"محمد البرادعی" در سخنان خود اظهار کرد:السیسی ضرورت دست یابی به راه حل سیاسی را به خوبی درک کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المصری الیوم:"محمد البرادعی" در سخنان خود اظهار کرد:السیسی ضرورت دست یابی به راه حل سیاسی برای برون رفت از بحران این کشور را به خوبی درک کرده است.

"البرادعی" در مصاحبه ای که روز جمعه منتشر شد همچنین گفت سیسی در فکر کسب ریاست جمهوری نیست.
 
"البرادعی" در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست گفت: سیسی می داند باید راه حلی سیاسی برقرار شود. البته وی مسوولیت دارد از نظر امنیتی از کشور محافظت کند. ارتش مصر نگران و عصبی است.
 
"البرادعی" گفت چادرهای اعتراضی که طرفداران اخوان السلمین در قاهره برپا کرده اند باید از طریق گفتگو برچیده شود.
 
وی گفت: نمی خواهم دیگر شاهد خونریزی باشم. هیچ کس نمی خواهد. داریم نهایت تلاشمان را می کنیم. به همین خاطر است که مایل به برگزاری گفتگویی هستم که نافی خشونت باشد. این گفتگو می تواند بخشی از یک برنامه برای برچیدن کل اعتراضات و آغاز آباد کردن کشور باشد.
 
وی گفت:  اخوانی ها باید همکاری کنند اما اول باید احساس امنیت و مصونیت کنند. باید احساس کنند آنها را کنار نزده ایم. ما می خواهیم همین ها را به آنها ارایه کنیم.
 
"البرادعی" همچنین گفت مایل است اتهامات اقامه‌شده علیه محمد مرسی رییس جمهور برکنارشده اگر چندان جدی نیست ملغی شود. وی گفت:  مایلم در صورت امکان در بخشی از این برنامه عفو صادر شود. زیرا سرنوشت کشور از همه چیز مهم تر است.  
 
وی گفت:  "سیسی" به دنبال حکومت بر کشور نیست اما افراد در یک وضعیت اضطراری ملی به دنبال قدرت هستند و قدرت نیز فعلا در دست ارتش است.
برچسب ها: البرادعی ، السیسی ، حل ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار