مسلمانان روسیه هم در روز جهانی قدس هم صدا با دیگر مسلمانان با سردادن شعارهای مرگ بر اسرائیل همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران خطیب نماز جمعه مسجد جامع مسکو در این مراسم با گرامی داشت روز جهانی قدس اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین را محکوم و بر وحدت میان امت اسلامی تاکید کرد .

روایل عین الدین رئیس شورای مسلمانان روسیه در این مراسم افزود روز قدس روز همبستگی با ملت فلسطین است و ما در این روز حمایت خود را از مقاومت فلسطین اعلام و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم می کنیم .تعدادی از سفرا و نمایندگان کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم با گرامی داشت روز جهانی قدس جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

حجت الاسلام سادات کیایی نماینده دفتر مقام معظم رهبری در این آیین با تاکید بر اهمیت وحدت مسلمانان ، مقاومت ملت رنج کشیده فلسطین را رمز پیروزی تا آزادی قدس شریف دانست .وی همچنین در سخنانی با تشریح ابعاد مهم روز جهانی قدس گفت : هر انسان عدالتخواه و آزاده ای نمی توان در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی و مظلومیت مردم فلسطین سکوت کند.

همزمان در مسلمانان روسیه در مراسم نماز جمعه مساجد مراکز استان ها و مناطق مسلمان نشین این کشور در روز جهانی قدس همبستگی خود را با ملت رنج دیده فلسطین اعلام کردند .برگزاری تجمع ضد صهیونیستی به مناسبت روز جهانی قدس در مرکز مسکو پایتخت روسیه از دیگر برنامه های روز جهانی قدس در روسیه خواهد بود .

برچسب ها: مراسم ، روز ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار