امام جمعه موقت تهران گفت: نمونه بارز افراط‌گرايي، آن‌ها هستند که در فتنه سال 88 ميدان‌دار بودند و معتقديم اين‌ها هيچ سنخيتي با کابينه اعتدال ندارند.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله سيد احمد خاتمي در خطبه‌هاي امروز نماز جمعه تهران مصادف با  روز قدس با بيان اينكه راهپيمايي شما در روز قدس مبناي قرآني و روايي دارد، اظهار داشت: مبنای قرآنی آن این است که گام‌‌های به غضب آورنده دشمن، عمل صالح است و جهان اسلام را یکپارچه می‌کند‌ لذا چو عضوي به درد آورد‌ روزگار، دگر عضوها را نماند قرار.

وي افزود: اينگونه مسائل به ما حکم مي‌کند که در راهپيمايي شرکت کنيم و امام راحل نيز با چنين مبنايي جمعه آخر ماه رمضان را روز قدس قرار داد ‌و مبناي روايي آن بر حسب وصيت امير‌الموئمنين (ع) بايد ما خصم ظالم  و يار مظلوم باشيم و فلسطينان مظلوم ‌هستند.

خطيب نماز جمعه تهران در ادامه خاطرنشان كرد: بیش از 60 سال است 5 میلیون نفر آواره‌اند، 5 هزار و 100 نفر در فلسطین اشغالی اسیرند، 250 کودک و نوجوان زندانی رژیم صهیونیستی هستند، 14 اسیر زن، 527 نفر را محکوم به حبس ابد کردند و يك هزار و 400 نفر از وضعیت وخیم رنج می‌برند.

وي با اشاره به مذاکرات سازش آمريکا بر سر مساله فلسطين و اسرائيل تصريح کرد:‌ نظام جبار آمريکا از غفلت مسلمانان استفاده کرده و مذاکرات سازش را دنبال مي‌کند که اين مذاکرات در طول بيش از 60 سال اشغال فلسطين پيگيري شده اما سودي براي اين مردم مظلوم نداشته است.

خاتمي با بيان اينکه اگر خير و برکتي براي مردم فلسطين بوده در مقاومت و انتفاضه رقم خورده است، اظهار‌ داشت: مقاومت 20 روزه و 8 روزه فلسطين در مقابل رژيم صهيونيستي از جمله اين ايستادگي است که موشک مقاومت 3 ميليون صهيونسيتي را زير زمين برد و تنها راه فلسطین مقاومت است ولا غير.

وي تاکيد کرد: مذاکرات بر سر مساله فلسطین و اسرائيل مساله اصلي نيست و تنها براي صهيونيست حاشيه امن ايجاد مي‌کند.

خاتمي يادآور شد: راهبردي که در چند سال اخير در کاخ سياه که کاخ سفيد مي‌نامندش و طرح آن کليد خورده، تفرقه در جهان اسلام است که يک مشت احمق تکفيري را گير آوردند که مثل آب خوردن آدم مي‌کشند؛ جنايتکاراني که از پول بيگانگان تغذيه مي‌کنند و در عراق و سوريه به واسطه صهيونيسم جهاني دست به ترور مي‌زنند.

وي گفت: نمي‌شود يک مسلمان اين گونه رفتار کند بلکه شيعه و سني تکفيري را نفي مي‌کنند و مي‌بينيم که در مصر برادر‌کشي در اوج خود قرار گرفته و مردم مصر را مردم متمدن که اسلام را مي‌خواهند، مي‌دانيم.

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به وقايع و اتفاقات مصر اظهار داشت: مردم مصر به قانون اساسي اسلامي راي دادند و مجلس اسلامي تشکيل دادند اما اکنون به وضعيتي افتاده‌اند که فقط سودش را آمريکا و صهيونيست‌ها مي‌برند.

خطيب نماز جمعه تهران خطاب به مردم مصر عنوان کرد: از اين تريبون به عنوان ام‌القرا جهان اسلام پيام مي‌دهم که بنشينيد با هم گفتگو کنيد و از ارمغان اسلامي خود پاسداري کنيد و نگذاريد اين بيداري اسلامي را مصادره کنند.

وي با بيان اينکه فتنه بيگانگان در مصر توسط احمد العصير خنثي شد، گفت: ملت مصر بدانند که مساله تفرقه دام دشمنان عليه مسلمانان است و يک جريان سالم و متدين که در حال تعالي است‌، جريان جزب الله لبنان است.

خاتمي با اشاره به عملکرد اتحاديه اروپا گفت: اتحاديه اروپا سعي مي‌کرد خود را مستقل نشان دهد که تحت امر آمريکا قرار نگرفته اما در حرکتي برده‌وار، نوکر آمريکا شد و با اين کار آبروي خود را برد‌.

وی با اشاره به قرار گرفتن نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست تروریست‌ها توسط اتحادیه اروپا افزود: این اقدام به جد، عجیب و غریب است؛ حزب‌الله لبنان یک جریان سالم، متدین و در عین حال ملی است.

آيت‌الله خاتمی حزب‌الله لبنان را قهرمانان دینی و ملی توصیف کرد و افزود: حزب‌الله لبنان در حمایت از مقاومت همچنان به رسالت خود عمل خواهد کرد.

امام‌ جمعه موقت تهران با انتقاد از این اقدام اتحادیه اروپا گفت:‌ برخی کشورها که نوکر آمریکا شده‌اند اقدامات تروریستی انجام می‌دهند اما کسی با آنها کاری ندارد.

وي با بيان اينکه به لطف خدا حزب‌الله قهرمان لبنان محبوب مردم است، اظهار داشت: حزب‌الله به عنوان خاري در چشم و استخواني در گلوي صهيونيسم باقي خواهد ماند.

آيت‌الله خاتمي با اشاره به تحريم‌هاي جديد کنگره آمريکا نسبت به جمهوري اسلامي تصريح کرد: کنگره آمريکا در پي دشمني‌هاي گذشته تشديد تحريم‌ها را با آمار بالا تصويب کرد و حرف من اين است که اين جنايتکاران به دنبال چه هستند آن‌ها مي‌خواهند آن قدر فشار بياورند که ملت دست از آرمان‌هاي خود بردارند.

وي تاکيد کرد: آمريکا‌ها بايد ‌بدانند که با ايران اسلامي طرفند نه با ايران هسته‌اي‌ و وقتي که فهميدند مقام معظم رهبري گفتند به دنبال بمب اتم نيستيم، باز بهانه‌جويي کردند و تحريم‌هايي را به ملت ايران تحميل کردند‌.

خاتمي با بيان اينکه غرب به دنبال اين است که اسلام نباشد، گفت: جواب ما مانند گذشته است و اگر تحريم اقتصادي باشد ما فرزندان رمضانيم و اگر تهديد نظامي کنند، فرزند عاشورا هستيم و بدانند که اين ملت فرزند رمضان و عاشورا باقي خواهد ماند.

خطيب نماز جمعه تهران با اشاره به پايان کار دولت نهم و دهم تصريح کرد: امروز روز پاياني دولت نهم و دهم است و صميمانه از سخت‌کوشي و خستگي‌ناپذيري که اين عزيزان در طول هشت سال خدمت به کشور‌، اسلام و اهل بيت داشتند، تشکر مي‌کنيم.

وي ادامه داد: اگر کسي بخواهد واقعيت‌ها را ببيند،  نمي‌تواند در سخت‌کوشي دولت کمترين ترديدي داشته باشد و به اين عزيزان خسته نباشيد مي‌گوييم.

آيت‌الله خاتمي با اشاره به روز تنفيذ و تحليف رئيس جمهور دولت يازدهم خاطرنشان کرد: بر اساس بند 9 ماده 110 قانون اساسی و بر اساس ماده 121 قانون اساسی، مراسم تنفیذ فردا و مراسم تحلیف پس‌فردا برگزار خواهد شد که این مراسم‌ها یک رویداد تاریخی مهم است.

وي با اشاره به حضور 11 رئیس‌جمهور، 2 نخست‌وزیر، 4 معاون رئیس‌جمهور و 9 وزیر خارجه در مراسم تحلیف و با تاریخی خواندن این روز گفت: از خدای متعال می‌خواهیم که رئیس‌جمهور منتخب را در امر خدمت‌رسانی به مردم کمک کند و البته خط ما خط مقاوم ولایت است و موضع ایشان کمک به دولت برای حل مشکلات و بازکردن گره‌های مردم است.

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه موفقيت دولت يازدهم را خواهانيم، متذكر شد: با کسي عهد اخوت نبسته‌ايم و اگر مساله‌اي را مي‌گوييم از سر دلسوزي است و  در دلمان چيزي نيست.

وی با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور منتخب نه تنها‌ رئیس‌‌جمهور اکثریت بلکه رئیس‌جمهور همه ملت ایران است، خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در مراسم تحلیف، هفت ماده را ذکر خواهد کرد که پایبندی به این هفت ماده رئیس‌جمهور منتخب را یاری خواهد کرد.

خاتمی با ابراز امیدواری از اینکه کابینه دولت یازدهم به معنای واقعی معتدل باشد، افزود: ما جز علاقه‌مندی، خیرخواهی نسبت به آقایان هیچ چیز دیگر در دل‌مان نیست، نه عاشق چشم و ابروی کسی هستیم و نه با کسی عقد اخوت بسته‌ایم.

امام جمعه موقت تهران در خاتمه با اشاره به مشي اعتدال‌گرايي رئيس جمهور منتخب خاطرنشان کرد: نمونه بارز افراط‌گرايي، آن‌ها هستند که در فتنه سال 88 ميدان‌دار بودند و معتقديم اين‌ها هيچ سنخيتي با کابينه اعتدال ندارند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: خاتمی ، نماز جمعه ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار