افزايش صادرات در سايه افزايش بنگاه هاي اقتصادي

بنگاه هاي اقتصادي فرصتي مناسب براي افرادي است که با سرمايه اندک تمايل به توليد دارند و زمينه صادرات را با تنوع محصول فراهم مي کنند.

فاطمه آقاميري کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به نقش بنگاه ها در صادرات گفت: آمادگي براي صادرات از مهمترين ويژگي هاي يک بنگاه براي توسعه فعاليتهايش است.

وي گفت: اهميت صادرات به دليل ايجاد رقابت در بنگاه ها سبب توسعه تجارت داخلي مي شود.

اين کارشناس صادرات را به عنوان شاخصي براي بنگاه هاي اقتصادي دانست و ادامه داد: اگر بنگاهي در توليد داخلي موفق باشد صادرات هم با بيشترين درصد دارد و اين ميزان موفقيت بنگاه را در توليد نشان مي دهد.

آقاميري تاکيد کرد: بنگاه بايد با کمک به استراتژي و ديدگاه بلند مدت دارد بازار صادرات شود.

وي با بيان اين که استراتژي بلند مدت در صادرات بنگاه ها پاسخگو نيست اظهار داشت: اگر بنگاه بر روي سود کوتاه مدت و يا صادرات جزيي سرمايه گذاري کند قادر به برطرف کردن نياز مشتريان نبوده و در بلند مدت با شکست مواجه مي شود.

آقاميري  نقش  بخش بازاريابي و فروش در رقابت بنگاه هاي اقتصادي را مهم ارزيابي کرد و گفت: شناخت، تجزيه و تحليل و توان پيش بيني بازار از جمله رويکردهاي مهم بنگاه ها براي صادرات است.

وي خاطر نشان کرد: بنگاه هاي اقتصادي فرصتي مناسب براي افرادي است که با سرمايه اندک تمايل به توليد دارند و به همين منظور مي تواند زمينه هاي صادرات را با تنوع محصولات فراهم کند.
برچسب ها: بنگاه ، اقتصاد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار