براساس تحقيقات هزينه ذوب يخ ها با توليد ناخالص داخلي جهاني در سال 2012 در يک ميزان هستند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش علم و تکنولوژي خبرگزاري ANSA ايتاليا ، ذوب شدن يخ قطب شمال مي تواند هزينه بسيار بالايي را به همراه داشته باشد.

براساس اين گزارش،هزينه آب شدن يخ قطب شمال تقريبا قابل مقايسه با اندازه اقتصاد جهاني در سال 2012 است.

اين ذوب شدن يخ ها  به دليل انتشار گاز متاني است که در حال حاضر در زمين با نام پرمافراست که به طور دائم يخ مي زند، است.

اين اولين بار است که تاثير اقتصادي بالقوه قرار گرفتن گازهاي گلخانه اي که در حال حاضر در يخ هاي قطب شمال به دام افتاده، محاسبه شده است.

اين هزينه بالغ بر 60  تريليون دلار در سال 2012، يعني تقريبا به همان اندازه توليد ناخالص داخلي جهاني، که بالغ بر 70،000 ميلياردها دلار است.بنابراين بمب ساعتي واقعي اقتصادي در زير اين يخها مخفي شده است.

بحثهاي بسياري در مورد پيامدهاي اقتصادي گرم شدن قطب شمال و تمرکز بر منافع، توانايي براي افزايش استخراج نفت و گاز و باز کردن مسيرهاي جديد حمل و نقل است.

با اين حال، کارشناسان اشاره مي کنند، مبلغ پرداختي اين منافع در سراسر جهان احساس خواهد شد.

محققان خسارت خاصي که ممکن است در داخل جو،  به مدت 10 سال، به دليل متان توليد شده که توسط ذوب پرمافراست زير دريا سيبري شرقي به خاک سپرده شد، را محاسبه کرده اند.

  با توجه به نظر سه کارشناس، در طول 10 سال، در اتمسفر آزاد مي توان 50 ميليارد تن متان بدست آورد، که مي تواند باعث افزايش دماي حدود 2 درجه در طي يک دوره 15-35 ساله شود .

يک نتيجه آن رويدادهاي افراطي مکرر مانند سيل و خشکسالي و بدتر و بدترخواهد بود که کشورهاي در حال رشد، مانند آفريقا، آمريکاي جنوبي و آسيا، به دليل اين که اين وقايع در اين مکان ها متمرکز است مي تواند 80٪ از اين حساب را بپردازند./س
برچسب ها: علم ، تکنولوژی ، ذوب ، یخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار