شرکت بزرگ مخابراتی هوآوی چین با رد ادعاهای رئیس سابق سیا در خصوص جاسوسی این شرکت برای پکن، این اتهامات را افترا و بی پایه و اساس دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، مایکل هایدن که از سال 2006 تا سال 2009 ریاست سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را برعهده داشت، دو هفته پیش اعلام کرد چین در جاسوسی افسارگسیخته بر ضد غرب دست دارد و هوآوی با سازمان‌های دولتی تبادل اطلاعات می کند.
هایدن در پاسخ به پرسش نشریه "استرالیان فایننشال ریویو" (ای اف آر) در این خصوص که آیا هوآوی یک تهدید امنیت ملی آشکار برای آمریکا و استرالیا است، گفت: بله، من معتقد هستم اینگونه است.
اریک شو، معاون رئیس شرکت هوآوی و یکی از سه مدیر عامل دوره‌ای این شرکت در پاسخ به این اتهامات، اعلام کرد هیدن هیچ مدرکی برای ادعاهای خود ندارد.
شو روز جمعه با ارسال بیانیه‌ای برای خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «اظهارات هایدن درباره هوآوی در مصاحبه اخیرش با ای اف آر، افتراآمیز است».
وی افزود: «واقعیت اینست که اتهام وی برعلیه هوآوی، بی پایه و اساس است و وی تلاش می کند که بر این واقعیت که هیچ مدرکی ندارد، سرپوش بگذارد.
هایدن که یک ژنرال بازنشسته است، اعلام کرد معتقد است دستگاه‌های اطلاعاتی غرب شواهد محکمی دارند که هوآوی از طرف چین جاسوسی کرده است.
وی در گفتگو با این روزنامه استرالیایی اعلام کرد: این قضاوت شخصی من است.واشنگتن، کانبرا و لندن و برخی دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند که روابط ادعایی هوآوی با دولت چین می تواند باعث شود از تجهیزات مخابراتی ارائه شده توسط این شرکت برای جاسوسی و حملات سایبری استفاده شود.
یکی از نویسندگان پایگاه اینترنتی "فارین پالسی" این اتهامات را به عنوان ادعاهایی (توصیف کرد) که این شرکت در واقع یک سازمان اطلاعاتی است که در پوشش یک شرکت مخابراتی فعالیت می‌کند.
 هوآوی داشتن هر گونه ارتباط مستقیم با دولت چین را تکذیب می کند ولی کنگره آمریکا پارسال خواهان حذف این شرکت از قراردادهای دولتی آمریکا شد. 





برچسب ها: بین الملل ، چین ، سیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار