خبرگزاری "ترند" جمهوری آذربایجان با بازتاب تظاهرات روز قدس در کشورمان و سراسر نقاط جهان همزماني این رویداد با از سرگیری مذاکرات سازش را نکته ای حائز اهمیت دانسته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ترند آذربایجان، این خبرگزاری در ادامه افزوده است "وزارت امور خارجه ایران با انتشار بیانیه ای از تمامي ایرانیان و مسلمانان در اقصی نقاط جهان دعوت کرده تا در تظاهرات روز جهانی قدس شرکت نمایند."

"سابقه این روز به سال 1979 میلادی باز می گردد. در آن زمان امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را بعنوان روز "قدس" نامگذاری کردند روزی که در دفاع از حقوق ملت فلسطین تمامی مسلمین جهان در کشورهای مختلف جهان به تظاهرات می پردازند. "

"وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بیانیه خود با انتقاد از از سرگیری مذاکرات سازش فلسطینیان و رژیم صهیونیستی نیز اظهار داشته که هیچ گونه تضمینی برای احقاق حقوق ملت فلسطین در جریان این مذاکرات وجود ندارد."

خبرگزاری ترند اذربایجان در ادامه افزوده است "تظاهرات روز قدس امسال در بیش از 80 کشور جهان برگزار خواهد شد. نکته حائز اهمیت این تظاهرات همزمانی آن با تلاش های "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا براي از سرگیری مذاکرات سازش فلسطینی – صهیونیستی می باشد."



برچسب ها: ترند ، بازتاب ، تظاهرات ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار