ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی اعلام کرد هر گونه توافق در گفتگوها میان اسرائیل و فلسطینیان به همه پرسی عمومی گذاشته خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ایتارتاس ، ریاض المالکی روز پنجشنبه در گفتگو با رادیو صدای روسیه در مورد رایزنی ها در واشنگتن گفت: فقط دیدارهایی میان مقامات فلسطینی و اسرائیل انجام شده ولی تاکنون گفتگویی میان طرفین انجام نشده است.
وی تاکید کرد دو طرف در مورد اینکه این گفتگوها کجا و چگونه برگزار شود و همچنین در باره الگویی که باید در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد و در باره این موضوع که نقش آمریکا در این گفتگوها چه می باشد، گفتگو می کنند.
توافق شده است گفتگوها میان مقامات فلسطینی و اسرائیل پس از پایان ماه رمضان و پس از تعطیلات عید فطر برگزار شود.
وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی افزود: بنابراین این گفتگوها میان مقامات فلسطین و اسرائیل پس از تعطیلات عید فطر یعنی پس از یازدهم ماه اوت آغاز خواهد شد.
وی گفت: گفتگوها ممکن است در بیت المقدس یا اریحا و یا به صورت دوره ای در هر دو منطقه برگزار شود و این موضوع که گفتگوها به صورت چرخشی در مناطق فلسطینی یا در اسرائیل برگزار شود، بسیار مهم است.
ریاض المالکی همچنین در باره جنبش حماس تاکید کرد:  محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از طرف مردم فلسطین مسئول برگزاری این مذاکرات است.
این مقام تشکیلات خودگردان اعلام کرد: هر گونه توافقی که با مقامات اسرائیل انجام شود به همه پرسی گذاشته خواهد شد و ما تصمیم داریم به این قرارداد پایبند باشیم.
وی گفت طرفین در باره تمام سوال های بحث برانگیز گفتگو خواهند کرد.
وزیر امور خارجه تشکیلات خود گردان فلسطین گفت: ما توافق کردیم در مرحله اول در مورد موضوع های امنیتی و مرزی گفتگو کنیم اما مشکل مرزهای فلسطینی را نمی توان بدون گفتگو در مورد مسائل مربوط به بیت المقدس و شهرک های یهودی نشین حل کرد. 
وی افزود: در مراحل مقدماتی توافق کردیم که هر موضوع مهمی با توجه به ارتباط آن با موضوع های دیگر مورد بررسی قرار گیرد.
در بیانیه 30 ژوئیه کمیته پیگیری حقوق مردم فلسطین اعلام کرد: اسرائیل باید تصمیم بگیرد که آیا مایل است به استقلال کشور فلسطینی کمک کند و یا اینکه به اشغال سرزمین های فلسطینی، ساخت شهرک ها و دیگر سیاست های غیر قانونی خود ادامه دهد.
 عبدالسلام دیالو رئیس این کمیته گفت گزارش هایی از سازمان های غیر دولتی بدست آورده است که اسرائیل طی امسال 1790 فلسطینی را بازداشت کرده و ارتش این رژیم 16 فلسطینی را به ضرب گلوله کشته است.





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار