مشهد/رئیس سازمان زندان‌های کشور مطرح کرد:

دریافت اعتبارات موردنیاز برای جابجایی ۸ زندان کشور از دولت

رئیس سازمان زندان‌های کشور با بیان اینکه اعتبارات موردنیاز برای جابجایی هشت زندان کشور از دولت دریافت کرده‌ایم، گفت:‌ امیدواریم با تغییر دولت این مصوبه دچار تغییر نشود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه دوازدهمین جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه به عنوان یک سیاست برای ما مطرح بوده، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد است.

وی افزود که تعداد زندانیان جرائم غیر عمد در کشور 8 هزار نفر بوده که هم‌اکنون در زندان‌ها بسر می‌برند؛ به منظور کاهش جرائم کیفری و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و سایر زندانیان تدابیر خاصی اندیشیده شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه تدابیر شکل‌گرفته با بهره‌گیری از فرهنگ اصیل قرآنی و تکیه بر حرفه‌آموزی و سوادآموزی زندانیان دارد، خاطرنشان کرد: بر آن تکیه داریم که فرد در دوران حبس خود شخصیت‌اش با سواد‌آموزی و حرفه‌آموزی دچار تحول شود.

وی یادآور شد: از همین‌رو هر زندانی بعد از گذراندن یک سوم محکومیت خود با اطمینان به اینکه اصلاح شده، با استفاده از تخصص‌های وی از زندان خارج می‌شود.

رئیس سازمان زندان‌های کشور با اذعان اینکه سازمان زندان‌ها تاکید ویژه‌ای در انتقال زندان به خارج از شهرها دارد، تصریح کرد: از سال‌های گذشته آمادگی خود را برای انتقال زندان مشهد به خارج از شهر اعلام کرده‌ایم اما برابر قانون متولی اصلی این موضوع وزارت راه و شهرسازی است؛ همچنین پیش از جابجایی باید زندان جدید در خارج از شهر احداث شود.

به گفته اسماعیلی برای تسریع در این روند، به کمک وزارت راه و شهرسازی رفته تا روند این انتقال سرعت بخشد.

وی از دریافت اعتبارات موردنیاز برای جابجایی هشت زندان کشور از دولت خبر داد و گفت: مصوبه‌ای که در رابطه با اعتبارات موردنیاز برای جابجایی هشت زندان کشور بوده، از دولت دریافت کرده‌ایم و مبلغ بسیار خوبی برای این مسئله هزینه شده است.

اسماعیلی گفت: در تبریز عملیات پروژه جدید آغاز شده و زندان مشهد به دلیل اینکه وزارت راه در رابطه با تامین زمین دچار مشکل بود، با تأخیر مواجه شده است؛ در حال حاضر آخرین زمینی که تایید شده در حال طی مراحل تملک است.

رئیس سازمان زندان‌های کشور خاطرنشان کرد: امیدواریم مصوبه اعتبارات مورد نیاز برای جابجایی هشت زندان کشور با تغییر دولت پایدار بماند.


برچسب ها: زندان ، سازمان ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.