رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: اولیای خداوند مغلوب خوشی ها و سختی ها، فقر و غنا، سلامتی و بیماری نمی شوند، چرا که در هردو حالت راهی به سوی خداوند پیدا می کنند.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، حجت الاسلام سید مهدی میرباقری، رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم در جمع زائران حرم رضوی با اشاره به آیه ای از سوره توبه، اظهار کرد: هدف انسان از آفرینش و زندگی در این دنیا لحظه به لحظه مورد امتحان الهی قرار گرفته به واسطه خوشی ها و سختی های دنیوی تا رسیدن به مرحله احسنُ عملا است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم افزود: اولیای خداوند مغلوب خوشی ها و سختی ها، فقر و غنا، سلامتی و بیماری نمی شوند، چرا که در هردو حالت راهی به سوی خداوند پیدا می کنند.

حجت الاسلام میرباقری رسیدن به به نیت صادق را از دیگر زندگی دنیا عنوان کرد و گفت: اصل عمل نیت است و هدف الهی داشتن را نیت صادق گویند؛ کسی که نگاهش به تصدیق و تکذیب دیگران نیست.

وی به نقل روایتی از امیرالمومنین(ع) بدترین مردم را کسانی دانست که برای دنیا تلاش کنند و ادامه داد: گروهی در انجام اعمال خود با خدا معامله می کنند، گروهی با خدا تجارت می کنند و برای بهشت خداوند تلاش می کنند، گروهی دیگر ترس از عقوبت الهی دارند و تلاش می کنند وگروهی نیز شوق دیدار خداوند دارند و برای رضای خدا تلاش می کنند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به تقسیم بندی امیرالمومنین(ع) در باره مردم عنوان کرد: مردم دربرابر دنیا سه گروه راغب، صابر و زاهد هستند؛ گروه راغب دنیا گرایند به هر قیمتی، صابران در برابر دنیا و خواسته هایشان صبر پیشه می کنند و غصه ها شادی های دنیا از دل گروه سوم یعنی زاهدان بیرون رفته است و کاری با دنیا ندارند.

حجت الاسلام میرباقری با بیان اینکه امیرالمومنین(ع) محبت خدا در دل داشتند، خاطرنشان کرد: اگر انسان به این مقام برسد که شاکله وجودی او محبت خداوند شود و کارهایی انجام دهد که مورد رضایت خداوند است به مقام خلیل اللهی دست یافته است که در روز قیامت به فوز عظیم ، به مقام رضوان دست می یابد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه شب قدر شب تصمیم های بزرگ زندگی است، اظهار کرد: شب های قدر شب آزاد شدن از بندها و وابستگی های دنیا است مانند حر که در عاشورا یک لحظه تصمیم بزرگ زندگی خودرا می گیرد و به سرچشمه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) متصل می شود.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم با بیان دیگر صفات شب قدر عنوان کرد: شب قدر شب نزول قرآن کریم و تجلی امیرالمومنین(علیه السلام) است، شب با عظمتی که در برابر وجود پیامبرهای پیشین به نبی مکرم اسلام شب قدر را دادند.


برچسب ها: رئیس ، فرهنگستان ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.