برخی منابع خبری از این مسئله ابراز نگرانی کردند که نیروهای گروه شورشی جنبش بیست و سوم مارس که بر ضد دولت مرکزی جمهوری دموکراتیک کنگو مبارزه می کند، مواضع خود را در مرزهای رواندا تقویت کرده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین هوا ؛ د جنبش ام 23 شمار زیادی از نیروهای خود را در امتداد مرزهای کنگو و رواندا به ویژه در شهر ژیزنی در استان ناامن کیووی شمالی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو تقویت کرده است تا حملات جدیدی را برضد نیروهای مسلح کنگو تدارک ببیند.

"عمر کاووتا"، نایب رئیس و سخنگوی جامعه مدنی استان کیووی شمالی، با اعلام این خبر افزود جنبش بیست و سوم مارس با استفاده از آرامشی که در این اواخر در منطقه برقرار شده است، تلاش می کند نیروهای خود را سازماندهی و تقویت کند و با حمله به شهر راهبردی گوما کنترل آن را به دست گیرد.

وی افزود در آن سوی مرزهای رواندا نیز تحرکات مشابهی دیده می شود و ارتش رواندا شمار زیادی از نیروهای خود را در امتداد مرز مستقر کرده است.

"عمر کاووتا" افزود نیروهای نظامی رواندا در مرزها مستقر شده اند تا از جنبش بیست و سوم مارس در مبارزه با نیروهای ارتش کنگو حمایت کنند.

وی از مقامات دولت و جامعه جهانی خواست پیش از آنکه دیر شود برای مقابله با حملات احتمالی گروه ام 23 تدابیری بیندیشند تا از وخامت اوضاع امنیتی و انسانی در منطقه جلوگیری شود.

افزایش فعالیت گروههای مسلح به ویژه شورشیان ام بیست و سه در شرق کنگو نگرانی مقامات محلی منطقه را تشدید کرده و آنها را وادار کرده است از دولت کنگو و جامعه جهانی درخواست کنند برای جلوگیری از وخامت اوضاع منطقه تدابیر موثری اتخاذ کنند. در چنین شرایطی یک گروه از نیروهای صلحبان بین المللی به منظور مبارزه با گروههای مسلح فعال در شرق کنگو در حال استقرار در این منطقه است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار