عباس آقاکوچکی، رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر جانبازان و معلولین از آغاز رقابت های لیگ سال 92 خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، عباس آقاکوچکی در این خصوص گفت: رقابت های لیگ بسکتبال با ویلچر سال 92 در دسته برتر و یک، از 27 مرداد و رقابت های دسته دو به زودی برگزار خواهد شد.
 
رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر در مورد تیم های حاضر افزود: در رقابت های دسته برتر، هشت تیم مرحوم داداشی کهریزک، مخابرات اصفهان، جانبازان فارس، هیات خوزستان، شهرداری آمل، همیاری زنجان، هیات اراک وایثار قم حضور دارند که در دو گروه 4 تیمی تقسیم شده اند، در رقابت های دسته یک نیز در حال حاضر هفت تیم ایثار تهران، پگاه فارس، هیات هرمزگان، هیات اردبیل، هیات ایلام، فیروز قزوین وهیات گیلان  حضور دارند و امکان افزوده شدن یک تیم دیگر نیز وجود دارد.

آقا کوچکی اعلام کرد: رقابت های لیگ دسته یک در گروه الف از 27 تا 28 مرداد ماه به میزبانی ایثار تهران و در گروه ب از یکم تا ششم شهریور به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد، در دسته برتر نیز رقابت های  گروه الف از 28 تا 30 مرداد به میزبانی کهریزک و در گروه ب از 30 مرداد تا اول شهریور به میزبانی زنجان برگزار خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به پایان محرومیت بسکتبال با ویلچرایران و آماده سازی تیم های ملی بزرگسالان و جوانان برای حضور در مسابقات برون مرزی، برنامه ریزی برگزاری مسابقات لیگ به نحوی انجام شده تا تداخلی با اردوهای آمادگی تیم ملی و نیز اعزام های برون مرزی، از جمله مسابقات جوانان جهان ترکیه ، مسابقات پارآسیایی جوانان مالزی و دیگر رویدادهای پیش رو، نداشته باشد.  
 
رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر تصریح کرد: رقابت های لیگ امسال با تغییرچندانی مواجه نخواهد شد، چرا که تجربیات خوبی که از سالهای گذشته داشته ایم، برای برگزاری رقابت های امسال و سالهای آتی بسیار مفید است، تنها تغییری که امسال در رقابتهای لیگ به وجود آمده است، نحوه برگزاری مسابقات حذفی است، به صورتی که به جای مسابقات 2 از 3، برنده پس از برگزاری 2 مسابقه و محاسبه امتیازات مشخص خواهد شد.
 
وی افزود: در نظر داریم 25 مرداد ماه، با حضور مهدی آقاجانی، داور ارزنده کشورمان که در رقابت های اخیر بسکتبال با ویلچر آسیا و اقیانوسیه موفق به گذراندن یک دوره و نیز قضاوت در این مسابقات شده بود، سمیناری با حضور کلیه داوران حاضر در رقابت های لیگ امسال برگزار کنیم تا کلیه تغییرات و آخرین تحولات مربوط قوانین، به اطلاع کادر داوری مسابقات برسد.
 
آقا کوچکی در خصوص حامیان مالی تیم های حاضر در لیگ گفت: از میان 8 تیم حاضر در لیگ برتر، 6 تیم از حمایت حامیان مالی برخوردار هستند و نیمی از تیم های حاضر در لیگ دسته یک نیز به همین ترتیب دارای حامی مالی اند. /مح
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار