شرکت سونی، یکی از کمپانی های بزرگ در زمینه ی تولید دیسک های نوری می باشد، CD و Blu-Ray نیز از اختراعات سونی به حساب می آید و آنها هم اکنون در حال تلاش برای ساخت دیسک هایی با حجم 300 گیگابایت می باشند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ سونی با همکاری پاناسونیک در حال کار برروی پروژه ای برای دستیابی به قابلیت ذخیره ی حجم انبوهی از اطلاعات در یک دیسک نوری می باشند، براساس اعلام وب سایت پاناسونیک، این دو شرکت ژاپنی در حال کار برای دستیابی به استاندارد جدیدی در ذخیره سازی اطلاعات برای ذخیره کردن 300 گیگابایت دیتا برروی دیسک های نوری می باشند.

هدف این دوشرکت تولید انبوده این دیسک ها تا پایان سال 2015 میلادی می باشد، این محصولات که برای کاربران حرفه ای و مشاغل خاص  طراحی شده است برای افرادی مناسب خواهد بود که نیاز به دیسک های نوری با ظرفیت بالا داشته باشند، البته از طرفی با توجه به گسترش حافظه های ابری و دسترسی به آن ها در هر مکان و زمان، دیسک های نوری به حاشیه رانده شده اند اما این محصول با توجه به کنسول هایی مانند PlayStation در آینده نیز کاربرد خواهد داشت.

مهمترین مزایای دیسک های نوری که باعث فراگیر شدن استفاده از آن ها در سراسر جهان شده است، مقاومت بالای آن ها در برابر شرایط مختلف محیطی مانند گرد و غبار، نفوذ آب، تغییرات دما و رطوبت می باشد. دیسک جدید که توسط این ۲ شرکت طراحی شده است، از تمامی فرمت ها پشتیبانی می کند . در حال حاضر در میان دیسک های نوری بلوری ها با ظرفیت 25 و 50 گیگابایت بیشترین فضای ذخیره سازی را در اختیار دارند.

برچسب ها: لوح ، فشرده ، سی ، دی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار