سایت خبرگزاری "دویچه وله" آلمان با انتشار مقاله ای در مورد پیروزی "حسن روحانی" رییس جمهور منتخب کشورمان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر اذعان می کند که کشورهای غربی بخصوص آلمان می بایستی با ارایه مشوق های لازم از فرصت ایجاد شده برای تعامل با کشورمان استفاده کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دویچه وله ؛ این خبرگزاری با ابراز امیدواری در مورد بهبود روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اروپایی بخصوص آلمان در دوره ریاست جمهوری روحانی می افزاید "حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران بزودی مراسم تحلیف خود را بجا خواهد آورد. انتظار می رود که وی خط مشی معتدلی را در سیاست خارجی دنبال نماید. وی در اولین سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات نیز به این موضوع اشاره کرد. وی اظهار داشت که خواستار حل مناقشه مربوط به برنامه هسته ای ایران و کاهش تحریم هاست.

"رولف موتزنیش" سخنگوی سیاست خارجی حزب "سوسیال دموکرات" آلمان در پارلمان آلمان با استقبال از موضوع گیری اخیر روحانی آن را رویکردی "عقلانی" از سوی دولت جدید ایران دانست. اینک دولت آلمان می تواند از فرصت ایجاد شده به بهترین نحو ممکن برای تعامل با ایرانیان استفاده نماید. روحانی خواستار برسمیت شناخته شدن حق غنی سازی اورانیوم از سوی ایران و ادامه برنامه هسته ای از سوی آن کشور توسط دولتهای غربی شده است. واقعیت آنست که جمهوری اسلامی ایران در زمینه هسته ای پیشرفت های چشمگیری داشته است." 

خبرگزاری "دویچه وله" در ادامه با اشاره به اشتباهات کشورهای غربی در مورد سیاست های پیشین خود در قبال برنامه هسته ای کشورمان می افزاید "امید نوری پور" سخنگوی سیاستگذار امنیتی حزب سبزها در پارلمان آلمان در مصاحبه با خبرگزاری دویچه وله اظهار داشت که کشورهای غربی می باستی از معضل همراهی ارایه مشوق و تحمیل فشار بر ایران خارج شوند. آمریکایی ها این راه دنبال کرده و بی نتیجه بودن آن را دیده اند. بایستی با ایران در سطوح بالاتر مذاکره را پیش برد." 

این خبرگزاری غربی در ادامه اذعان می کند که غربی ها برای رفع بحران سوریه نیازمند مذاکره با ایران هستند و در این باره می افزاید "غرب امید زیادی دارد که در جریان برگزاری کنفرانس "ژنو 2" با جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای بر سر بحران سوریه به توافق برسد. غربی ها برای رفع بحران سوریه نیازمند مشارکت ایران هستند." 


برچسب ها: اروپا ، ایران ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار