معاون وزیر امور خارجه دولت مردمی فلسطینی در نوار غزه، تاکید کرد فلسطینی ها در نوار غزه با کمبود شدید کالاهای مختلف از جمله سوخت روبرو هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ غازی حمد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره، درباره هشدار جنبش حماس در مورد فاجعه انسانی در نوار غزه گفت: گذرگاه رفح تنها ریه برای تنفس نوار غزه است و این منطقه هیچ گذرگاه و روزنه دیگری به جهان خارج ندارد. در شرایطی که گذرگاه رفح بسته باشد، نوار غزه به زندان بزرگی تبدیل می شود که حدود دو میلیون فلسطینی در آن زندگی می کنند.

حمد افزود: پیش از حوادث مصر روزانه هزار تا هزار و دویست نفر از گذرگاه رفح عبور می کردند، اما امروز این تعداد به صد و هفتاد تا صد و هشتاد نفر رسیده است. هزاران فلسطینی که خواهان سفر از نوار غزه هستند در این منطقه گرفتار شده اند و تعداد زیادی از فلسطینی ها هم در فرودگاه های کشورهای مختلف سردرگم هستند و نمی توانند به فرودگاه قاهره بازگردند. شرکت هواپیمایی مصر اجازه بازگشت این فلسطینی ها به فرودگاه قاهره را نمی دهد. ما به تماس ها با طرف مصری ادامه می دهیم.
 
وی خاطر نشان کرد: ورود کاروان های امدادرسانی و نیز مصالح ساختمانی به نوار غزه هم با مشکل روبرو شده است. مقامات مصری می گویند به علت شرایط امنیتی و اوضاع کنونی در این کشور نمی توانند اجازه عبور افراد بیشتری را از گذرگاه رفح بدهند. ما می گوییم شاید اوضاع کنونی در مصر مدت زیادی طول بکشد و ما در تحولات این کشور نقشی نداریم.

حمد درباره تخریب تونل ها در نوار غزه افزود: ما نمی خواهیم از وجود تونل ها دفاع کنیم و نیازی هم به وجود این تونل ها نداریم. ما تاکید کردیم آمادگی داریم، اقدامات تجاری و واردات و صادرات از روی زمین انجام شود. زیرا تونل ها برای ما هم هزینه سیاسی و امنیتی به همراه دارد. اما چاره ای جز استفاده از تونل ها وجود ندارد، زیرا ورود بسیاری از کالاها به نوار غزه ممنوع است. گذرگاه کرم ابوسالم با فلسطین اشغالی هم به بهانه های مختلف اسرائیل بسته می شود. طرف های امنیتی مصر اطمینان دارند که نوار غزه نمی تواند خطر امنیتی برای این کشور باشد.


برچسب ها: کالا ، نوار ، گرسنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار