جمعیت اسلامی مسلمانان هند با اشاره به حضور مسلمانان در مراسم امسال روز جهانی "قدس" می افزاید "روز جهانی قدس رویدادی است که هر ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار می شود و در آن تمامی مسلمین جهان اتحاد خود با ملت فلسطین و خواسته آنان که همانا آزادی مسجد الاقصی و قدس شریق است را اعلام می کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، کمیته قدس در هندوستان نیز برای برگزاری این مراسم برنامه ریزی هایی را انجام داده است و قرار است تا راهپیمایی روز قدس در تاریخ 2 اوت از مسجد "خوجا" در ناحیه "دونگری" آغاز گردد.  

اعضای این کمیته از جمله مولانا حسنین کاراروی، مولانا فیاض باقری، سرفراز آرزو، مولانا فرمان صاحب و مولانا ابوالقاسم با شرکت در کنفرانسی خبری برنامه ریزی های انجام شده برای برگزاری مراسم روز جهانی قدس را اعلام کردند.

سخنگویان این کمیته همچنین حملات تروریستی اخیر انجام شده در عراق و سوریه را نیز محکوم کردند. آنان تاکید کردند که اسلام دین صلح و احترام به آزادی و امنیت انسانهاست. آنان همچنین حملات انجام شده از سوی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی و حمایت آمریکایی ها از صهیونیست ها در این رابطه را محکوم کردند. اعضای این کمیته با اشاره به جمله از "مهاتما گاندی" رهبر جنبش استقلال خواهی هندوستان افزودند "فلسطین به مسلمین و اعراب تعلق دارد همانگون که فرانسه و انگلیس به فرانسوی ها و انگلیسی ها تعلق دارد." آنان همچنین از دولت هندوستان خواستند تا با ارسال نامه ای به سازمان ملل متحد خواستار توقف حمایت های مالی و نظامی آمریکایی ها از صهیونیست های جنایتکار از سوی آن سازمان بین المللی شود." 

برچسب ها: روز قدس ، مسلمانان ، هند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار