تیم بسکتبال چین در روز اول جام ملتها تجربه فینال شرق آسیا را تکرار کرد و در یک بازی دفاعی از سوی هر دو تیم با نتیجه 63 بر 59 از کره جنوبی شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال چین با وجود قدرت بدنی و میانگین قدی بالاتر نسبت به کره جنوبی نشان داد که در فینال شرق آسیا بی جهت از این تیم شکست نخورده است.

چینی ها در بیشتر دقایق نیمه اول تنها با دو یا 3 امتیاز از حریف خود پیش بودند. بعد از پیروزی 15 بر 13 چین در کوارتر اول، کوارتر دوم 16-16 مساوی تمام شد.

تیم کره در نیمه دوم بارها دو امتیاز اختلاف موجود را جبران کرد و حتی در یک دقیقه به پایان کوارتر سوم با 5 امتیاز پیش افتاد. با برد 17 بر 11 کره در کوارتر سوم، چینی ها مجبور به برگرداندن ژیان لیان ستاره خود شدند که با توجه به مصدومیت برای دقایقی روی نیمکت نشسته بود.
 
در اواسط کوارتر پایانی ژیان لیان ستاره چین با یک دانک دیدنی و دو پنالتی موفق، به تنهایی اختلاف چهار امتیازی با حریف را جبران کرد و برای چند دقیقه تنها امتیاز آور چین بود. دو تیم در پنج دقیقه پایانی رقابت جذابی داشته و امتیاز به امتیاز پیش می رفتند.

قحطی 3 امتیازی!

هر چند تیم کره هم تنها یک پرتاب سه امتیازی موفق داشت اما اوضاع از این نظر برای چینی ها واقعا خراب بود و در حالی که شاگردان جیاناکیس یونانی به شدت در دقیقه آخر به یک پرتاب سه امتیازی موفق برای جبران نتیجه و پیش افتادن از حریف نیاز داشتند تا پایان مسابقه 14 اقدام به پرتاب ناموفق داشته و درصد 3 امتیازی های این تیم صفر بود!

در نهایت چند خطا و پرتابهای موفق تیم کره، کار چین را تمام کرد و بازی با نتیجه 63 بر 59 به نفع کره تمام شد.

ژیان لیان با 23 امتیاز و 10 ریباند بهترین بازیکن چین در این دیدار بود و کیم با 15 امتیاز بهترین بازیکن کره به شمار می رفت.

برد بحرین در وقت اضافه

تیمهای بحرین و هند که همزمان با چین و کره به بازی می پرداختند با تساوی 70-70 در وقت عادی، پنج دقیقه دیگر هم در وقت اضافی با هم بازی کردند و در نهایت بحرین با پیروزی 12 بر 10 در این وقت، بازی را با نتیجه 82 بر 80 برد. سی جی گیلز بازیکن آمریکایی بحرین تنها 13 امتیاز به علاوه 14 ریباند برای این تیم به دست آورد.

در دو دیدار پایانی امروز تیم عربستان با فیلیپین و قزاقستان با تایلند روبرو شدند.




برچسب ها: چین ، کره ، مانیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار