محمود احمدی‌نژاد در آخرین سخنرانی خود در روز قدس گفت: صهيونيست‌ها خواهند رفت، سلطه آمريكا بر جهان درهم خواهد شكست و روز روشن ملت‌ها در راه است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، مواضع صریح محمود احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور ایران درباره مسئله فلسطین و قدس شریف همواره از مهمترین مواضع وی در طول 8 سال ریاست جمهوری اش بوده است.
 
وی همواره و درهر مناسبتی با صراحت، رژیم صهیونیستی را ثمره شوم آمریکا و استکبار جهانی دانسته و تاکید کرده که عمر این رژیم غاصب به سرعت در حال پایان یافتن است.
 

** برخي از كشورهاي غربي در اسارت صهيونيست‌ها هستند/ اين رژيم فلسفه وجودي‌اش را از دست داده است

احمدی نژاد در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه روز قدس سال 85 می گوید: رژيم صهیونیستی با يك مأموريت مشخص برپا شده است، اين را در قلب منطقه مستقر كرده‌اند براي اينكه به طور دائم ملت‌هاي منطقه را تهديد بكند، به طور دائم تجاوز كند، به طور دائم كشتار بكند و فضاي منطقه را در يك حالت تهديد دائمي نگه دارد.



وی ادامه می دهد : برخي از كشورهاي غربي هم امروز در اسارت صهيونيست‌ها هستند. برخي از كشورهاي مدعي غربي 60 سال است كه غرامت مي پردازند.

احمدی نژاد تاکید می کند که "امروز شرايط عوض شده است. امروز دنيا عوض شده است. امروز همه ملت‌ها بيدارند. تلاش براي تثبيت اين رژيم جعلي به لطف خدا به طور كامل شكست خورده است.
من با صداي بلند اعلام مي‌كنم، اين رژيم به لطف خدا فلسفه وجودي‌اش را از دست داده است.

هر جنايتي كه امروز اتفاق مي‌افتد، هر جواني كه در فلسطين به خاك مي‌افتد، هر خانه‌اي كه ويران مي‌شود و هر تهاجم احتمالي به كشورهاي همسايه مستقيماً به حساب حاميان اين رژيم گذاشته خواهد شد و ملت‌ها از آن‌ها انتقام خواهند گرفت."


** صهيونيسم دولت‌ها و ملت‌هاي غربي را به اسارت در آورده است

رئیس جمهور در 13 مهرماه سال 86 و در سخنانش قبل از خطبه نماز جمعه تهران در روز قدس بار دیگر تاکید می کند: در مورد صهيونيسم عده‌اي معتقدند كه حزبي است كه دولت‌ها و ملت‌هاي غربي را به اسارت خودش درآورده است و بطور مشخص حاكمان غربي تحت سلطه رژيم صهيونيستي هستند.



وی ادامه می دهد: نظريه ديگر و گروه دومي نيز هستند كه معتقدند قدرت‌هاي غربي و حاكمان كشورهاي غربي اساسا خودشان پايه گذار صهيونيسم هستند و خودشان بازي گردانان نمايشنامه صهيونيسمند و هركدام، نقشي ايفا مي‌كنند.

رئيس‌جمهور می افزاید: اين عده معتقدند كه حزب صهيونيسم يعني همين سران قدرت‌هاي غربي و خود اين‌ها پشت صحنه هستند اما چيزي به نام صهيونيسم و مظلوميت يهودي‌ها درست كرده‌اند و خودشان مقدمات آن را فراهم كرده‌اند و خودشان صحنه گردان هستند.

 



رئيس جمهور با اشاره به اينكه امروز رژيم صهيونيستي به منزله ناموس برخي قدرت‌هاي جنايتكار غربي است، ادامه می دهد: بيش از ‪ ۶۰‬سال است كه جوانان و مردم مظلوم فلسطين از همه حقوق انساني محروم هستند، امروز مساله قدس نه يك مساله فلسطيني و خاورميانه‌اي بلكه يك مساله جهان بشريت است.

 

** نه تنها اندیشه اسرائیل بزرگ بلکه اندیشه اسرائیل کوچک هم مرده است

احمدي‌نژاد در شهریور1387 و در مراسم ثبت ملي آيين‌هاي ماه مبارك رمضان و روز جهاني قدس می گوید: روز قدس تجلي صف بندي تاريخي مومنان ، پاكان و آزادي خواهان جهان در برابر تمامي فساد، ستم و خودخواهي است.




وی با بيان اينكه رژيم صهيونيستي و انديشه صهيونيستي عصاره و خلاصه همه زشتي‌ها و خودخواهي‌هاي عالم است، تاکید می کند که پايه و اساس اين رژيم بر دروغ و تجاوز بنيان گذاشته شده و ادامه حيات آن نيز به معناي تداوم جنايت و اشغالگري است. 

احمدی نژاد با اشاره به اينكه صهيونيست‌ها مراكز اصلي قدرت ، ثروت ، رسانه و سياست جهان را به تسخير خود درآورده اند، تصريح می کند: امروز تنها ملت فلسطين اسير انديشه سياه صهيونيست‌ها نيست؛ بلكه قريب به اتفاق ملت‌هاي دنيا اسير انديشه‌هاي غير انساني آن‌ها هستند.




احمدي‌نژاد اضافه می کند : روز قدس گرچه از مسير آزادي فلسطين خواهد گذشت، اما متعلق به همه انسان‌ها است و محل تلاقي صف موحدان و پاكان با ظالمان و قدرت طلبان است.

وی با اشاره به اينكه دوران صهيونيست‌ها رو به پايان است، یک بار دیگر تاكيد می کند : گفته شده كه انديشه اسراييل بزرگ مرده است؛ اين در حالي است كه حتي انديشه اسراييل كوچك هم مرده است ، اما صهيونيست‌ها مثل هميشه از زمان عقب هستند و ديرتر از همه متوجه رخدادها مي‌شوند.

** اشغال سرزمين فلسطين هيچ ارتباطي به ماجراي هولوكاست ندارد
 
احمدی‌نژاد در سخنان خود در روز قدس ماه رمضان سال 88 می گوید: تا ظلم هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستيم، مردم اروپا و آمريکا نيز از صهيونيست‌ها بيزارند اما صهيونيست‌ها بر سرنوشت دولت‌هاي اروپايي و آمريکا مسلط هستند.



وی ادامه می دهد: پيروزي نهايي از آن ملت‌هاي آزاده و انقلابي و جبهه جهاني ضد صهيونيست است، هر طرحي كه حق ملت فلسطين را تأمين نکند بي‌شک به زباله‌دان تاريخ خواهد پيوست.


 

او به مسئله هولوکاست هم گریزی می زند و می گوید: يهودي‌ستيزي توسط دولت‌ها و سياستمداران اروپايي و شبكه‌هاي صهيونيسم طراحي شد، اشغال سرزمين فلسطين هيچ ارتباطي به ماجراي هولوكاست ندارد.

رئیس جمهور تاکید می کند: اصل موجوديت رژيم صهيونيستي توهين به کرامت انسان ها است، صهيونيست‌ها نماد امپراتوري و سلطه بر جهان و نماد کامل نژادپرستي عصر ما هستند.


**  قدس آزاد خواهد شد، صهيونيست‌ها از بين خواهند رفت و عدالت جهاني برپا مي‌شود

رئیس جمهور در سخنرانی خود پیش از خطبه های نماز جمعه تهران و روز قدس ماه رمضان سال 89 ، پيدايش رژيم صهيونيستي را نتيجه غفلت تاريخي دولت‌هاي منطقه و مسلمان دانسته و تصريح می کند: اين رژيم جعلي با مقدمه دروغ و با زور سلاح و كشتار مردم بيگناه تشكيل شده است.


رئيس جمهور به رسميت شناختن اين رژيم جعلي در سازمان ملل را بزرگترين جنايت تاريخي قرن ارزيابي كرده و تاکید می کند: در 60 سال اخير و پس از به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي ميليون‌ها نفر از سرزمين‌هاي خود آواره شدند. صدها هزار نفر درآرزوي بازگشت به سرزمين‌هاي خود از دنيا رفتند.


وی با تأكيد بر اينكه سرنوشت فلسطين در سرزمين فلسطين و مقاومت ملت آن و نه در واشنگتن، پاريس و لندن تعيين خواهد شد، می گوید: صهيونيست‌ها قدرتي ندارند و رژيم صهيونيستي در سراشيبي سقوط قرار دارد و با هيچ ترفندي هم نجات نخواهد يافت.


 
رئيس‌جمهور این بار سران كشورهاي عربي و اسلامي را مورد خطاب قرار داده و تاکید می کند: از سرنوشت 60 سال گذشته فلسطين و از مذاكرات و عقب‌نشيني‌ها عبرت بگيريد، با ملت خود روراست باشيد، حق نداريد براي سرنوشت ملت فلسطين كه سرنوشت اسلام، بشريت و ملت‌هاي منطقه است، با دشمنان گفت‌وگو كنيد.





احمدي‌نژاد یک بار دیگر تأكيد می کند: قدس آزاد خواهد شد، صهيونيست‌ها از بين خواهند رفت و عدالت جهاني برپا مي‌شود.

** هدف مقدس آزادسازي كامل فلسطين نبايد لحظه اي از انديشه و آرمان ملت‌هاي منطقه دور شود

احمدي‌نژاد در در مراسم روز جهاني قدس سال 90 و در سخنراني پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با بيان اينكه امروز همه دنيا فهميده‌اند كه اساس موجوديت رژيم صهيونيستي براي چپاول و كشتار انسان‌ها است، خطاب به صهيونيست‌ها می گوید: امروز ملت‌ها بيدار شده و دوره شما به پايان رسيده است.




احمدي‌نژاد همچنين خطاب به اربابان رژيم صهيونيستي و برخي دولت‌هاي غربي تاکید می کند: شما در تمام جنايات رژيم صهيونيستي شريك هستيد.





** صهيونيست‌ها خواهند رفت، سلطه آمريكا بر جهان درهم خواهد شكست

رئیس جمهور کشورمان در سخنان پيش از خطبه‌هاي نماز آخرين جمعه ماه مبارك رمضان (روز قدس) سال 91 ، تاکید می کند:  بر همگان روشن است که رژيم صهيونيستي نقطه مقابل کمال انسان‌ها و جامعه بشري و عامل اصلي انحطاط انسانهاست.



رئيس‌جمهور وجود رژيم صهيونيستي را توهين به بشريت و باعث تخريب ملت‌ها دانسته و می گوید: صهيونيست‌ها در تعليمات نژادپرستانه خود، فقط خودشان را انسان مي‌دانند و ساير ملت‌ها را در زمره حيوانات به حساب مي‌آورند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه امروز مقابله با موجوديت رژيم صهيونيستي صيانت از حقوق انساني همه انسان‌ها و باز كردن راه براي نجات بشريت از استكبار و فقر و همه بدبختي‌هاي است، تصريح می کند: دنيا بايد بداند كه حفظ كيان رژيم صهيونيستي تعهد مشترك اكثر دولت‌هاي استكباري و غربي است.


احمدي‌نژاد با هشدار نسبت به لزوم توجه به دشمنان قسم خورده ملت‌ها، ادامه می دهد: دوستي با دشمنان قسم خورده حاصلي جز ننگ ابدي ندارد، آنها نشان دادند امين و صادق نيستند و به وقت لازم همه را قرباني مي‌كنند.



احمدي‌نژاد با ابراز اميدواري نسبت به آزادي قدس اضافه می کند: صهيونيست‌ها خواهند رفت، سلطه آمريكا بر جهان درهم خواهد شكست و روز روشن ملت‌ها در راه است.
 
روز قدس امسال(جمعه 11 مرداد) مقارن با آخرین روز کاری احمدی نژاد در قامت رئیس جمهور بوده و سخنرانی وی در روز قدس امسال هم آخرین سخنرانی او در این خصوص در جایگاه رئیس جمهور است.
 
البته سخنرانی های متعدد احمدی نژاد در مجامع بین المللی همواره مورد توجه سران کشورها و رسانه های مطرح جهان بوده است که پرداختن به آنها از ظرفیت این گزارش خارج است.اما آنچه که مهم است اینکه وی همواره با قاطعیت به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداخته و رژیم صهیونیستی غاصب را محکوم به فنا دانسته است.
 
حال باید منتظر ماند و دید احمدی نژاد در سخنرانی آخرین خود درباره مسئله فلسطین و قدس شریف چه مسائلی را مطرح خواهد کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار