عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم شرکت گسترده مسلمانان در راهپیمایی روز جهانی قدس، ابراز داشت: اقدام اتحادیه اروپا علیه حزب الله شرم آور است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی با بیان دلایل نام گذاری روز قدس اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) با هدف ایجاد اتحاد در میان ملت های مستضعف و اسلامی و حمایت از مظلومان فلسطین، با تدیبری دقیق، مسئله فلسطین و قدس را به عنوان مسئله اول جهان اسلام در عصر کنونی مطرح کردند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: به همین دلیل آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس نامگذاری شد و بدیهی است با مهندسی خاصی که امام راحل(ره) داشت، روز قدس اختصاص به ایران، جهان اسلام وآسیا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با اشاره به مشکلات فراوانی که به دلیل اختلاف در میان امت اسلامی پیش آمده است، خاطرنشان کرد: امروز وجود اتحاد و یکپارچگی در جهان اسلام بیش از پیش نمایان است.

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به قرار گرفتن شاخه نظامی حزب الله در لیست گروه های تروریستی اتحادیه اروپا، ابراز داشت: با توجه به اینکه لابی صهیونیستی، اروپایی های فلک زده را مجبور کرد تا حزب الله لبنان را که نماینده خوب و شایسته ملت های بپاخاسته و محور مقاومت است در لیست تروریست ها قرار دهد، با این اقدام شرم آور از سوی اتحادیه اروپا، وظیفه تمام مسلمانان برای حضور در راهپیمایی روز قدس چند برابر گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی در پایان با تاکید بر این که انسجام و اتحاد امت اسلامی، توطئه های صهیونیست ها و استکبار جهانی را در خصوص قدس شریف از بین خواهد برد، خاطرنشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی یک بار دیگر مشت محکمی از سوی تمام مستضعفان و مسلمانان در روز جهانی قدس خواهد خورد تا سر عقل بیاید و متوجه شود، دوران ستم ستیزی و ظلم پایان رسیده است./س

برچسب ها: قم ، اقدام ، اتحادیه ، اروپا ، شرم ، آور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.