قم/

اسرائیل دولتی پوشالی و همچون کف سرآب است که با اتحاد مسلمانان نابود می‌شود

مدیرگروه فلسفه و کلام مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم بیان کرد: دولت اسرائیل دولتی پوشالی و همچون کف سرآب است که اگر با مقاومت و اتحاد یکدست مسلمین روبرو شود نابود خواهد شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام والمسلمین حمید کریمی با اشاره به روز قدس و جریان شکل گیری رژیم صهیونیستی عنوان کرد: یکی از مسائل مطرح در خصوص فلسطین زمین‌هایی است که توسط یهود تصرف شده و سوال آن است که این زمین‌ها تصرف عدوانی شده و یا توسط یهودیه خریداری شده است؟

وی افزود: در تاریخ و اسناد اسرائیل ذکر شده که عده اندکی از یهودیان در فلسطین مسکن داشتند و درکنار سایر اقوام می‌زیستند ولی پس از جنگ جهانی اول و با تصویب عهدنامه بالفور اجازه سکونت به یهودیان در فلسطین داده شد و انگلیس برای آنکه آمریکا را وارد جنگ با مسلمین کند به سراغ صهیونیسم افراطی ساکن آمریکا رفت.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: صهیونیسم به شرط تصویب عهدنامه حضور در این طرح خصمانه را پذیرفت و یک سال پس از این تصویب شوم حکومت اسلامی سقوط کرد و انگلیس شروع به اعزام یهودیان به عنوان مهاجر و یا توریست به فلسطین کرد که حدود 600 یهودی در وهله اول به فلسطین اعزام شد.

کریمی اظهار داشت: یهودیان ابتدا شروع به خرید زمین‌های ساکنین فلسطین کردند ولی پس از طی مدت زمانی با قتل و غارت و زور به حریم فلسطینیان تجاوز کرده و زمین‌های آنها را به تصرف عدوانی خود درآوردند./س

برچسب ها: قم ، اسرائیل ، دولتی ، پوشالی ، کف ، سراب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.