توصيه هاي پزشکي براي بيماران مبتلا به بيماري قبلي در ماه مبارک رمضان

يعقوب قدسيان معاون پشتيباني سازمان نظام پرستاري در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: بيماراني که فشار خون در حد خفيف تا متوسط دارند که پس از مشورت با پزشک در صورتي که داروهاي خود را در دو وعده مصرف کنند و فشارشان کنترل شده باشد مي توانند روزه بگيرند اما اگر فشار خون تنظيم نيست و با وجود مصرف داروبالاست نبايد روزه بگيرند.

وي گفت: بيماراني که به علت ضعف عضله قلب دچار نارسايي هستند وتنگي نفس دارند يا زود خسته مي شوند بايد استراحت کنند از انجام کارهاي سنگين بپرهيزند و داروهاي خود را به موقع مصرف کنند و روزه نگيرند.

وي تصريح کرد: بيماران دريچه قلب و بيماراني که شرايط خاص جسماني يا بيماري هاي همراه دارند نبايد روزه بگيرند اما بايد با پزشک خود مشورت کنند.

وي خاطر نشان کرد: بيماراني که به علت تنگي عروق کرونر قلب داراي استت يا قند در قلب هستند توصيه مي شود روزه نگيرند و بيماراني که دچار نارسايي واسکيمي (کم خوني بافت قلب) و در قفسه صدري هستند نبايد روزه بگيرند.

وي خاطر نشان کرد: کساني که اخيرا درد سينه و تنگي نفس داشته اند و آنژيوگرافي کرده اند و مشخص شده اسيکمي قلبي دارند نبايد روزه بگيرند.

وي در پايان يادآور شد: اگر بيمار در سال هاي قبل عمل پيوند عروق کرونر انجام داده يا آنژيوپلاستي شده و هم اکنون مشکلي ندارد، مي تواند با مشورت پزشک روزه بگيرد./ع2

برچسب ها: بیمار ، قلبی ، پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار