نائب رئیس مجلس گفت: موضع‌گیری وزرای پیشنهادی دولت یازدهم علیه فتنه برای نمایندگان مجلس مهم است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت میهمانان خارجی مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، گفت: هماهنگی میهمانان خارجی برعهده وزارت امورخارجه است و ما مشکلی در این زمینه نداریم.

وی افزود: مجلس ظرفیت پذیرش میهمان را تعیین کرده و در این مراسم حدود 18 یا 20 نفر از سران، وزرای خارجه و دیگر مقام‌ها در مراسم تحلیف حضور پیدا می‌کنند.

نائب رئیس مجلس خاطرنشان‌کرد: اسامی میهمانان خارجی مراسم تحلیف را وزارت امورخارجه و ستاد آقای روحانی دنبال می‌کنند و ما خیلی دنبال اسامی نیستیم.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور محمد خاتمی در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب منتفی شده است، گفت: میهمانان داخلی مراسم تحلیف کاملا روشن و مشخص است.

وی در واکنش به این سوال که یعنی خاتمی به مراسم تحلیف نمی‌آید، اظهار داشت: باید ببینیم چه می‌شود.

نائب رئیس مجلس با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره کابینه دولت یازدهم گفت: در حال حاضر بیشتر اخبار غیررسمی و رسانه‌ای است و انشاءالله بعد از مشاهده نامه رسمی معرفی وزراء به مجلس درباره آنها اظهارنظر می‌کنیم.

باهنر اظهار امیدواری کرد که حجت‌الاسلام حسن روحانی لیست رسمی وزراء را 13 مرداد و در مراسم تحلیف به مجلس ارائه دهد.

وی تاکید کرد: اوضاع برای رای اعتماد به وزراء مناسب است، اما فقط باید ببینیم ترکیب وزراء چگونه می‌شود تا بر روی آن بحث کنیم.

نائب رئیس مجلس درباره لزوم موضع‌گیری وزرای کابینه علیه فتنه اظهار داشت: البته وزارتخانه‌ها با یکدیگر فرق می‌کنند اما ارتباط و مرزبندی وزرای پیشنهادی با  فتنه باید مشخص باشد و موضع روشنی داشته باشند.

باهنر ادامه داد: البته نباید موضوع فتنه را تسری داد و هر کسی را پیدا کنیم و بخواهیم او را با چوب فتنه برانیم. این‌گونه اقدامات ظلم است و باید عدالت را رعایت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: موضع‌گیری وزرای پیشنهادی علیه فتنه برای نمایندگان مهم است، البته قبض و بسط دارد چرا که ممکن است کسی بخواهد مخالفان خود را با چوب فتنه براند که ما این موضوع را قبول نداریم اما افرادی که واقعا در فتنه بوده‌اند یا فتنه‌گر بودند و در دادگاه محکوم شده‌اند، تکلیف‌شان روشن است.

نائب رئیس مجلس درباره برخی فشارها به روحانی برای تحمیل افراد به کابینه گفت: این بحث‌ها بیشتر رسانه‌ای است و ما وارد آنها نمی‌شویم.
منبع: تسنیم
برچسب ها: باهنر ، وبکردی ، فتنه ، وزرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.