"پیلاتس" چگونه ورزشی است؟

رشته ورزشی پیلاتس در فروردین ماه سال 1385 توسط بهاره عطری و با مساعدت و همکاری فدراسیون ورزشهای همگانی به عنوان یک انجمن ورزشی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، رشته ورزشی پیلاتس در فروردین ماه سال 1385 توسط بهاره عطری و با مساعدت و همکاری فدراسیون ورزشهای همگانی به عنوان یک انجمن ورزشی تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد. از تاریخ شروع فعالیت این انجمن روز به روز به تعداد علاقمندان این رشته در سراسر کشور با تلاش مربیان رسمی فدراسیون ورزشهای همگانی انجمن پیلاتس افزوده شده است .

مبانی علم کنترولوژی که ورزش پیلاتس نامیده می شود امروزه بعنوان یک روش تمرینی اعتماد ورزشکاران را جلب نموده و در تمامی گروههای سنی آنان را به اهداف موردنظر خود می رساند.

ورزش پیلاتس چیست؟

ورزش پیلاتس از مجموعه تمرینات ورزشی تخصصی تشکیل یافته است. این تمرینات بدن و مغز را به گونه ای درگیر می کند که قدرت و استقامت تمام اعضای بدن بالا رفته و عمیق ترین بخش عضلات بدن را مورد هدف قرار می دهد. تمرینات پیلاتس با فکر و درایت فرد به آن حرکت خاص بر روی عضله مربوطه و چگونگی اجرای آن است. به مرور زمان با اجرای مکرر حرکات، مغز انسان بدن را بهتر درک می کند و آنرا توانمندتر و متعادل تر می سازد. همچنین حرکات پیلاتس عضلات و مفاصلی را مورد هدف قرار می دهد که در فعالیت های روزانه درگیر هستند مانند: راه رفتن، حمل کردن بار، خم و راست شدن، با اجرای مکرر تمرینات ورزشی پیلاتس طرز صحیح انجام حرکات روزانه در بدن ثبت می شود. پیلاتس حرکات ورزشی را به شکلی آموزش می دهد که مانع ایجاد صدمات ورزشی گردد.

پیلاتس کیست؟

ژوزف هوبرتوس پیلاتس در سال 1880 میلادی در کشور آلمان، شهر دوسلدورف به دنیا آمد . از کودکی ظریف و ضعیف بود و همواره از بیماریهایی چون آسم، آلرژی و تبهای رماتیسمی رنج می برد. او مصمم بود که به این ضعف خود غالب شود و بدنش را در مقابل این بیماریها قوی سازد. به همین دلیل روش علمی از تمرینات ورزشی را ابداع کرد که بوسیله آن بتواند توانایی بدنش را بالاتر ببرد. او به ورزشهایی از قبیل یوگا، ژیمناستیک، اسکی، دفاع شخصی، باله، بدنسازی و وزنه برداری آشنایی داشت. پیلاتس با انتخاب صحیح ترین شیوه های ورزشی از سه اصل قدرت، تعادل و انعطاف استفاده کرد و تمرینات خود را طراحی کرد. نام پیلاتس پس از مرگ ژوزف پیلاتس بدلیل احترام بیش از حد بازماندگان وی بر روی این روش ورزشی گذاشته شد. خود او این روش را علم کنترل بدن نامید.

فضای پیلاتس:

کلاسهای پیلاتس محدودیت اجرایی ندارند و می شود در فضای باز و آزاد نیز برگزار گردد . تمرینات پیلاتس در فضای معمولی اتاق نیز قابل اجراست . هر فرد به مساحتی به طول 2/20 سانتیمتر و عرض 1/50 سانتیمتر برای اجرای حرکات نیازمند است.

لباس پیلاتس:

بهتر است در زمان انجام تمرینات پیلاتس از لباسهای آزاد و نخی و به شکل بلوز و شلوار استفاده کرد . چون تمرینات پیلاتس باید روان و راحت انجام گیرند مقتضی است لباسی که درنظر گرفته می شود چسبان نباشد.

اهداف ورزشی پیلاتس:

1 – پرورش ذهنی سالم و هوشیار.
2 – ساختن جسمی سالم و نیرومند.
3 – تحول در زندگی روزمره با هزینه ای ناچیز از طریق کنترولوژی (هماهنگی کامل جسم، ذهن و روح)
4 – دستیابی به اندامی با رشد یکدست و هماهنگ.
5 – افزایش قدرت و استقامت عضلانی بطور همزمان.
6 – بالا بردن توانایی های بدن در انجام کارهای روزمره زندگی در افراد عادی و ورزشکاران حرفه ای.
7 – تحریک جریانهای کند و تنبل خون در بدن و ایجاد ضربان قلب یکنواخت با اجرای منظم و کامل دم و بازدم و رساندن اکسیژن به تمام بافتهای عضلانی.

تمرین کنندگان نیازی به پوشیدن کفش و جوراب نیز ندارند. زیرا باید انگشتان پا و بخش تحتانی ( کف پا ) نیز آزادانه حرکت کنند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار