سيلوا متو، استاد دانشگاه اقتصاد سوئد با به زبان‌آوردن شهادتين همزمان با ماه مبارك رمضان و شبهاي قدر، در حرم مطهر رضوي به دين مبين اسلام مذهب تشيع مشرف شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، «سيلوا متو» كه 31 سال دارد، طي مراسمي كه با حضور كارشناسان ديني اداره ارتباطات اسلامي و امور زائرين غيرايراني آستان قدس رضوي در رواق غدير حرم مطهر برگزار شد پس از تشرف از دين مسيحيت به دين مبين اسلام نام «زينب» را براي خود انتخاب كرد.

اين استاد دانشگاه با اشاره به علت گرايش خود به اسلام و تشيع، گفت: اسلام دين كاملي است كه مي‌تواند همه نيازهاي انسان را تأمين كند و دستورالعمل‌هاي جامعي را براي خوب زيستن دارد و با مطالعاتي كه در اين زمينه داشتم مذهب تشيع را براي خود انتخاب كردم.

وي كه 18 ماه براي انتخاب دين اسلام تحقيق و پژوهش كرده است، خاطرنشان كرد: با مطالعه قرآن و مطالعه كتاب‌هايي از زندگي نامه ائمه اطهار(ع) مذهب تشيع را كامل‌ترين دين انتخاب كردم كه تمام دستوراتي كه در آن آمده از مباني علمي برخوردار است و باعث سعادت فرد مي‌شود.

اين تازه مسلمان با اشاره به اينكه از طريق دوستان خود در دانشگاه با دين اسلام آشنا شده است، افزود: با سفري كه به سوريه داشتم و ارتباط با دوستاني كه مسلمان بودم توانستم اطلاعات زيادي را در خصوص دين مبين اسلام كسب كنم.

«سيلوا متو» با اشاره به ضرورت حجاب و پوشش مناسب اسلامي براي زن‌ها گفت: حجاب نه تنها مانعي براي حضور زن در جامعه ايجاد نمي‌كند، بلكه اين پوشش و حجاب، موجب كامل‌شدن شخصيت وجودي او نيز خواهد شد.

حجاب حصاري براي زن‌ها است

وي افزود: حجاب مانند حصاري براي زن‌ها است كه موجب امنيت و آرامش بيش‌تر آنها خواهد شد.

وي تصريح كرد: با وجود اينكه تاكنون به حرم مطهر رضوي مشرف نشده بودم اما احساس نزديكي زيادي با حضرت رضا(ع) داشتم و لقب امام رئوف كه به ايشان نسبت مي‌دهند بسيار برايم آرامش بخش شد لذا براي تشرف به دين اسلام اين مكان ملكوتي را انتخاب كردم.

اين تازه مسلمان حرم مطهر رضوي با اشاره به علاقه‌اي كه براي زيارت حضرت معصومه(س) دارد، ابرازداشت: بعد از سفر ايران بلافاصله به كربلا مي‌روم و مرقد مطهر امام حسين(ع) را زيارت خواهم كرد.

يادآور مي‌شود؛ از ابتداي سال جاري تاكنون چهار زائر غيرايراني در حرم مطهر رضوي به دين مبين اسلام مشرف شدند و از سوي مديريت امور زائران غيرايراني آستان قدس رضوي يك جلد كلام‌الله مجيد و تنديس سنگ مضجع حضرت رضا(ع) و كتاب‌هايي درباره اصول اعتقادي اسلام و مذهب شيعه و بسته‌هاي فرهنگي و متبرك به اين تازه مسلمان‌اهداء شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.