رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبيل گفت: در سه ماهه اول سال جاری کائوچو با 26 درصد بیشترین واردات این استان را به خود اختصاص داده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / ارژنگ عزيزي در جلسه بررسی مشکلات و موانع صادراتی استان اضافه کرد: ارزش وارداتی اسن محصول در مجموع بالغ بر 2.1 میلیون دلار بوده است.

به گفته وی كنجاله پنبه دانه و ماشين آلات پس از محصول کائوچو به ترتيب در رتبه دوم و سوم بیشترین اقلام وارداتي استان اردبیل طی امسال بوده است.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همچنین با اشاره به عملكرد صادراتی استان طی این مدت ادامه داد: در سه ماهه امسال بیشترین محصول صادراتی استان نیز سیب زمینی با 23 درصد كل صادرات در رتبه اول قرار داشته است.

وی با اشاره به صادرات 4.9 ميليون دلاری سیب زمینی از این استان تصریح کرد: سیب زمینی صادراتی استان به وزن تقريبي 20 هزار تن و به عبادرتی 52 درصد وزن صادرات ارزش داشته است.

عزیزی توسعه صادرات را در گرو حمایت و رشد تولید داخلی برشمرد و تاکید کرد که این سازمان با احصاء نیازهای واقعی تولیدکنندگان استان از ابتدای سال جاری تاکنون50 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی اردبیل پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه این میزان وام با هدف جبران کمبود نقدینگی و توسعه صنایع و بنگاه های صنعتی و تولیدی استان پرداخت شده است، متذکر شد: اعطای تسهیلات سرمایه در گردش همچنین موجب ایجاد صدها فرصت شغلی جدید و رونق بنگاه های صنعتی شده است/س.

برچسب ها: اردبیل ، واردات ، کائوچو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.