مسئول گنجینه سکه سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: گردنبند، دست‌بند و گوشواره طلای میناکاری شده ارزشمندی توسط زائری به گنجینه سکه موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد علی یزدی‌نژاد گفت: گردنبند، دست‌بند و گوشواره طلای میناکاری شده ارزشمندی توسط یک زائر به گنجینه سکه موزه آستان قدس رضوی اهدا شد.

وی افزود: این گردنبند، دست‌بند و گوشواره، ساخت کشور هندوستان است که در سال 57 وارد ایران شده است.

مسئول گنجینه سکه سازمان کتابخانه‌ها و موزه‌های آستان قدس افزود: معمولاً در گنجینه سکه، طلاهای زینتی و جواهرات پذیرفته نمی‌شود اما با توجه به اصرار فاطمه خرمی، زائر و اهداکننده تهرانی با بررسی‌های کارشناسانه به ‌عمل ‌آمده، این جواهرات ارزشمند و زیبا، در محل گنجینه سکه قرار گرفتند.

وی به نقل از اهدا کننده این جواهرات گفت: وی هدف از اهدای این گردنبند و دست‌بند را به بارگاه منور رضوی، عشق و ارادت به این امام همام و خاندان پاک نبوت و امامت ذکر کرد و گفت که امید به یاری و شفاعت امام رئوف، علی بن موسی‌الرضا (ع) در دنیا و آخرت دارد.

یزدی‌نژاد با بیان این‌که ارادت و خلوص عاشقانه زائران و مجاوران بارگاه حضرت رضا (ع) سبب شده است که سالانه سکه‌های زیادی به گنجینه سکه آستان قدس رضوی اهدا شود، افزود: سکه‌های نفیسی از سلسله‌های لیدی، هخامنشی، اشکانی، ساسانی، عرب ساسانی، بنی‌امیه، بنی‌عباس، غزنوی، سامانی، ایلخانان مغول و سکه‌های ماشینی دوره‌های پهلوی و جمهوری اسلامی و سایر کشورهای جهان، گنجینه سکه موزه آستان قدس رضوی را به یکی از غنی‌ترین موزه‌های سکه در منطقه و جهان اسلام تبدیل کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.