رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی ايلام با بيان اينكه تمهيدات لازم جهت برگزاری راهپيمايی روز جهانی قدس در ايلام اجرا شده است، اين راهپيمايی ساعت 11 صبح روز جمعه،11 مردادماه در ايلام برگزار می‌شود.



به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ حجت‌الاسلام جواد نوری با بيان اينكه روز قدس نمايش وحدت و يكپارچگی جهان اسلام است، اظهار كرد: اين روز عظيم تجلی پيوند بيداری اسلامی و حمايت و همراهی با مردم مظلوم فلسطين است.
وی، افزود: روز قدس به ابتكار حضرت امام راحل و رهنمودهای راهبردی و راهگشای مقام معظم رهبری به نماد بزرگ اعلام انزجار و خشم جهان اسلام از نظام ظالمانه كفر و استكبار و سلطه جهانی بدل شده است.
حجت‌الاسلام نوری، ابراز كرد: طی سال‌های گذشته همواره آزادی مسجد‌الاقصی به عنوان نخستين مسئله جهان اسلام و ملل آزاده دنيا و راهبردی استراتژيك برای مقابله با نظام سلطه و استكبار جهانی شناخته شده است و مسلمانان همواره روز جهانی قدس را گرامی داشته‌اند.
رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی استان ايلام، با تأكيد بر اينكه روز جهانی قدس يكی از يادگارهای بنيانگذار جمهوری اسلامی ايران است، اضافه كرد: امام خمينی(ره) حضور در راهپيمايی روز قدس را يك وظيفه دينی دانستند چرا كه اين موضوع با سرنوشت ديگر مسلمانان مرتبط است.
وی، بيان كرد: تدبير بنيانگذار كبير انقلاب اسلامی در نامگذاری روز قدس، مصيبت اشغال فلسطين را در رأس مسائل جهان اسلام معرفی كرد و از همه مسلمانان و مستضعفان جهان خواست تا با كمك يكديگر به ياری خواهران و برادران خود در فلسطين بشتابند تا اسرائيل نتواند به اشغال سرزمين‌های فلسطينی ادامه دهد و اين ملت را تضعيف كرده و از پای درآورد.
حجت الاسلام نوری با اشاره به فراهم كردن تمهيدات لازم برای برگزاری باشكوه روز قدس در ايلام، گفت: راهپيمايی روز جهانی قدس ساعت 11 صبح روز جمعه،11 مردادماه همزمان با آخرين جمعه از ماه مبارك رمضان در ايلام برگزار می‌شود.
رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی استان ايلام، تصريح كرد: سخنران اين آيين پيش از خطبه‌های نماز جمعه حجت‌الاسلام عبدالله حاج صادقی، جانشين نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران كشور خواهد بود.
وی با بيان اينكه مسير اين راهپيمايی در شهر ايلام از چهار راه رسالت تا ميدان شهيد كشوری به طرف مصلی بزرگ امام خمينی(ره) است، افزود: به دليل شرايط آب و هوايی مناطق مختلف استان، ساعت شروع راهپيمايی روز جهانی قدس در شهرستان‌ها نسبت به هم متفاوت خواهد بود./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.