احمد جربا رئيس ائتلاف ملي مخالفان سوريه روز چهارشنبه گفت اين ائتلاف در هيچگونه مذاکرات صلح با دولت شرکت نخواهد کرد مگرآنکه شورشيان بار ديگر بتوانند در ميدان جنگ به برتري دست يابند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، اين اظهارات جربا بيان کننده اين واقعيت جديد در ميدان جنگ در داخل سوريه است که نيروهاي بشار اسد رئيس جمهور اين کشور توانسته است در بسیاری نقاط کليدي به موفقيت هاي چشمگيري عليه شورشيان دست يابند. 

وي در اظهاراتي که از تلويزيون دولتي قطر پخش شد تصريح کرد: ما تا زماني که ارتش آزاد سوريه و نيروهاي انقلابي به قدرت کافي در ميدان جنگ دست نيابند ، در هيچ مذاکره ای شرکت نخواهيم کرد.

آمريکا که از مخالفان سوريه حمايت می کند به همراه روسيه که از دولت سوريه حمايت مي کنند سعي دارند کنفرانسي بين المللي را با هدف گفتگو درباره حل بحران سوريه در ژنو برگزار کنند.

جربا هفته گذشته در نشست شوراي امنيت سازمان ملل متحد گفت گروه وي آماده حضور در کنفرانس صلح درباره سوريه است اما در صورتي که دولت سوريه متعهد شود طرحي را که مستلزم واگذاري قدرت به يک دولت انتقالي است تصويب کند.

اما وي در سخنان روز چهارشنبه خود تغيير موضع داد و گفت ائتلاف ملي مخالفان سوريه پس از تغيير اوضاع در سوريه به سود شورشيان ، در مذاکرات صلح شرکت خواهد کرد . 

شخصيت هاي مخالف وقتي بحث از مذاکرات با رژيم اسد مطرح مي شود واکنش هاي متفاوتي را نشان مي دهند.

اين اظهارات جربا با حمله جديد نيروهاي دولتي سوريه به منطقه خان العسل همزمان شد .

جربا نيز گفت بعيد است کنفرانس صلح بين المللي درباره سوريه که قرار است در ژنو برگزار شود نتايج مثبتي داشته باشد.

وي افزود: پيش بيني من اين است که نشست ژنو احتمالا برگزار مي شود اما اينکه نتيجه اي هم داشته باشد مشخص نيست . من به نتيجه بخش بودن آن خوش بين نيستم.

آمريکا، روسيه و سازمان ملل متحد همچنان در تلاش براي آماده سازي مقدمات برگزاري کنفرانس ژنو بين دولت سوريه و مخالفان سوري با هدف دستيابي به يک موافقتنامه صلح هستند . 

تاکنون تلاش ها براي برگزاري کنفرانس " ژنو 2" با هدف احياي يک روند انتقال سياسي که ژوئن سال 2012 در ژنو سوييس مورد توافق قرار گرفت ، بي نتيجه بوده است. 

برچسب ها: جربا ، ژنو ، سوریه ، صلح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار