سرپرست میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان بیان داشت: گردشگری استان خوزستان نیازمند جانی تازه است و این جان تازه تنها با همکاری تمامی مردم و انجمن ها مردم نهاد به دست می آید.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،  افشین حیدری در اولین نشست با نمایندگان انجمن های مردم نهاد در استان خوزستان بیان داشت:جایگاه انجمن های مردم نهاد جایگاه والایی است که خوشبختانه در اختیار جوانان دوستدار میراث تاریخی و فرهنگی خوزستان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تمدن چند هزار ساله خوزستان متعلق به تمامی نگاه ها و ایده ها است اظهار داشت: برای نگهدرای و حفاظت از میراث گران بهای تاریخی استان خوزستان راه سختی در پیش است و برای پیشرفت در این راه باید اول مشکلات درون سازمانی میراث فرهنگی خوزستان حل شود.

سرپرست میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان گفت:استان خوزستان در بخش صنایع دستی دارای پتانسیل بالایی است و لازم است برای فعال کردن فرصت های پنهان در این بخش تلاش بیشتری انجام شود.

حیدری با اشاره به اینکه فرد گرایی مشکل میراث فرهنگی استان را حل نخواهد کرد با اشاره به تشکیل جلسات بیشتر با انجمن های مردم نهاد اظهار داشت:باید از تمامی ظرفیت های انجمن های مردم نهاد استفاده شود.

وی این قول را به نمایندگان انجمن های مردم نهاد استان داد که یکی از خانه های تاریخی در شهر اهواز را به انجمن دوستداران میراث فرهنگی استان خوزستان تبدیل کند.

سرپرست میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان بیان داشت: حفظ آثار تاریخی در استان خوزستان نیاز به فرهنگ سازی دارد و در این راستا باید از مردم خواست که خودشان نگهبان بناهای تاریخی استان باشند.

حیدری بیان داشت: یکی از مشکلات اساسی میراث فرهنگی استان خوزستان این است که تاکنون یکی از اعضاء اصلی این خانواده که انجمن های مردم نهاد هستند از بدنه خانواده جدا بوده است و زمان آن رسیده که این انجمن ها برای حفظ ارزش های تاریخی این سرزمین کهن همکاری های بیشتری را با میراث فرهنگی استان داشته باشند.

وی افزود: در سال های گذشته بسیاری از آثار تاریخی استان مانند پل لالی و شیرهای بزرگ سنگی در روستا های آب ماهیک توسط آب نیرو از بین رفته اند، که با تلاش های انجام شده از سوی یکی از انجمن های دوستداران میراث فرهنگی استان ،وزارت نیرو برای جمع آوری شیرهای سنگی در این منطقه قول همکاری داده است./س
برچسب ها: توسعه ، گردشگری ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.