هیئت دولت مصر وزیر کشور این کشور را مامور کرد در چارچوب قانون اساسی به تحصن میدان رابعه العدویه و میدان النهضه در قاهره پایان دهد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی النیل، هیئت دولت مصر در جلسه روز چهارشنبه وزیر کشور را مامور کرد بر اساس قانون اساسی و قوانین عادی تدابیر لازم را برای متفرق کردن تحصن در میدان رابعه العدویه و میدان النهضه اتخاذ کند.

به گزارش این شبکه، کابینه دولت اعلام کرد ادامه وضع موجود در دو میدان مزبور به علت اینکه تهدیدی برای امنیت ملی مصر به شمار می رود پذیرفتنی نیست.

سخنگوی هیئت دولت مصر در این خصوص گفت: هیئت دولت در جلسه روز چهارشنبه پس از بررسی اوضاع امنیتی کشور به این نتیجه رسید که ادامه وضع کنونی در میدان های رابعه العدویه و النهضه به علت پیامدهایی که دارد پذیرفتنی نیست. این تجمع ها پیامدهایی مانند فعالیت های تروریستی و سد معبر را دارد و تهدیدی برای امنیت ملی مصر به شمار می رود و شهروندان را دچار ارعاب غیر قابل قبول می کند.

سخنگوی هیئت دولت مصر افزود: با توجه به این مسئله، بر اساس اختیاراتی که مردم به دولت در برخورد با تروریسم و خشونت- که تهدیدی برای دولت و کشور به شمار می روند- داده اند و نیز به منظور حفظ امنیت ملی، منافع عالی کشور و ثبات اجتماعی شهروندان، هیئت دولت با اتخاذ تصمیمی وزیر کشور را مامور کرد تا تدابیر لازم را برای رویارویی با خطرات و پایان دادن به این تهدیدها در چارچوب قانون اساسی و قوانین عادی به اجرا گذارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار