رئيس جهاد دانشگاهي يزد از تحصيل شش هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علم و هنر يزد خبر داد و گفت: اين آمار در آينده نزديك به بيش از هشت هزار نفر خواهد رسيد

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

 

سيد حبيب الله ميرغفوري، در نشستي خبري از ارتقا دانشگاه علم و هنر استان يزد خبر داد و اظهار داشت: هم اكنون 75 كد رشته جديد در مقاطع كارداني، كارشناسي و كارشناسي ارشد براي تحصيل دانشجويان در اين دانشگاه وجود دارد كه تعداد زيادي از اين كدر رشته‌ها در مقطع كارشناسي ارشد است.

وي با بيان اينكه توسعه تحصيلات تكميلي، اصلي ترين برنامه اين دانشگاه است، افزود: راه ‌اندازي دوره دكتري در رشته‌ هايي كه ظرفيت آن موجود است، در دستور كار دانشگاه علم و هنر يزد قرار گرفته است.

مسئولان مشكل واگذاري زمين به دانشگاه علم و هنر يزد را رفع كنند

ميرغفوري با اشاره به مشكلات طرح توسعه اين دانشگاه اظهار داشت: قرار بود زمين 20 هكتاري براي توسعه اين دانشگاه به جهاد دانشگاهي اختصاص يابد اما مشكلاتي بر سر راه آن قرار گرفته كه اميدواريم با همراهي مسئولان استان، اين مشكل به سرعت رفع و كلنگ طرح توسعه دانشگاه علم و هنر يزد در فضاي جديد به زمين بخورد.

وي با اشاره به لزوم جذب دانشجويان ممتاز به اين دانشگاه براي كيفيت بخشي آموزشي اظهار داشت: براي داوطلبان مجاز كنكور سراسري امسال مشاوره رايگان و حضوري در نظر گرفته شده كه اين مشاوره از 13 مرداد به مدت 10 روز به آنها ارائه مي شود.

ميرغفوري تاكيد كرد: همه تلاش خود را براي اطلاع رساني از رشته هاي اين دانشگاه به كار مي گيريم و اميدواريم با نيازسنجي و آگاهي از علاقه هاي تحصيلي داوطلبان، بتوانيم آمار دانشجويان دانشگاه علم و هنر يزد را به هشت هزار نفر برسانيم.

وي در بخش ديگري از اين نشست با اشاره به فعاليت هاي بانك خون بندناف استان يزد كه زير نظر جهاد دانشگاهي فعاليت مي كند، اظهار داشت: ايجاد بانك خون بند ناف هزينه اوليه بالايي دارد و فعلا بانك اصلي در تهران مستقر است و در يزد از متقاضيان خون بندناف گرفته و فرآوري مي‌شود سپس براي نگهداري به تهران ارسال مي شود.

ميرغفوري تاكيد كرد: برخي استانها در اين زمينه وارد سرمايه گذاري شده اند و لازم است در استان يزد نيز اين سرمايه گذاري صورت بگيرد.

خون بندناف، سرمايه اي در سطل زباله بيمارستان

وي عنوان كرد: در استان يزد تاكنون از بيش از 500 نفر خون بند ناف دريافت شده كه بيشترين تعداد اين ميزان، متعلق به سه سال گذشته بوده است.

وي افزود: براي دريافت هر خون بند ناف در استان يك ميليون و 800 هزار تومان از متقاضي دريافت مي شود و هزينه شارژ سالانه نيز به آن اختصاص مي يابد.

ميرغفوري از خون بند ناف به عنوان يك سرمايه ملي ياد كرد كه متاسفانه اين سرمايه به سلطل زباله بيمارستانها ريخته مي شود.

رئيس جهاد دانشگاهي يزد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فعاليت هاي جهاد دانشگاهي و موسسات وابسته به اين نهاد اظهار داشت: در حوزه پژوهش گروه‌هاي پژوهشي به صورت مستقل مشغول فعاليت هستند و تعدادي از اعضاي هيئت علمي اين دانشگاه، صرفا كار پژوهشي انجام مي دهند./س

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.