نخست وزیر موقت لیبی امروز تشکیل کابینه بحران را که متشکل از چهار وزارتخانه امور خارجه ، دادگستری ، کشور و دارایی است اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛"علی زیدان" در نشست خبری که با حضور وزیران نفت و بهداشت لیبی برگزار شد گفت: « دولت تصمیم گرفت کابینه بحران را که علاوه بر نخست وزیر ، دو معاونش و رییس دستگاه اطلاعات عمومی لیبی ، وزیران امور خارجه ، دادگستری ، کشور و دارایی این کشور در آن عضو هستند تشکیل دهد.»



"زیدان" افزود فعالیت دیگر وزارتخانه ها نیز به طور طبیعی ادامه دارد.
وی اظهار داشت ترمیم کابینه فقط در خصوص برخی از سمت های وزارتی صورت می گیرد.
نخست وزیر لیبی تاکید کرد دولت بحران به معنای پایان کار دیگر وزارتخانه ها نیست ولی اعضای کابینه بحران نشست های مهم و زیادی را به خصوص برای بررسی دو پرونده امنیت و توسعه که به چالشی برای کشور تبدیل شده است و باید بر آن متمرکز بود برگزار خواهند کرد.

تشکیل دولت بحران در لیبی در زمانی است که این کشور صحنه خشونت های شدید به خصوص در طرابلس پایتخت و در بنغازی در شرق لیبی است.
بحران در لیبی شخصیت های ملی و نظامی این کشور را نیز فراگرفته و مراکز قضایی و دیپلماسی را هدف قرار داده است.

زیدان درباره سرنوشت سمت وزیر دفاع و آیا این که وزیر دفاع نیز در کابینه امنیتی شرکت خواهد کرد یا خیر.؟ تاکید کرد وزارت دفاع اکنون مسئولی ( وزیر ) ندارد و ما همچنان در حال تلاش برای اجماع در خصوص تعیین وزیر جدید دفاع هستیم من با بیش از سی و شش شخصیت نظامی و غیرنظامی برای تصدی این سمت صحبت کرده ام ولی متاسفانه همه آنان درخواست من را رد کرده اند.

 نخست وزیر لیبی به طور موقت و تا انتخاب وزیر جدید بر وزارت دفاع نظارت می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار