باور سنتي نادرستي که در مورد زولبيا و باميه وجود دارد که از جمله از آن ها مي توان به افزايش کالري بيش از حد آن اشاره کرد.

تيرنگ نيستاني متخصص تغذيه و رژيم درماني و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: در تغذيه سالم مصرف مواد غذايي که جزو گروه چربي ها و شيريني ها به ويژه چربي هاي ناسالم هستند که عمدتا در صنايع شيريني پزي به کار مي روند بايد هر چه بيشتر محدود شود.

وي در خصوص مصرف زولبيا و باميه گفت: در مورد مصرف اين مواد اين مشکل هم وجود دارد که نخوه طبخ اين شيريني ها اساسا به نحو ناسالمي است.

وي هم چنين اظهار داشت: غوطه ور شدن اين مواد در مقدار زيادي از روغن و اضافه شدن شيرين به آن ها و نهايتا توليد ماده غذايي نسبتا ناسالم دليل عدم استفاده از اين ماده غذايي خواهد بود.

نيستاني هم چنين افزود: احتمالا تفکري که شايد ساليان گذشته بوده باعث مرسوم شدن مصرف آن شده است.

اين متخصص تغذيه و رژيم درماني هم چنين گفت: بالا بودن مقدار کالري در حجم اندکي از اين ماده غذايي بوده که فکر مي کردند مي تواند به نوعي به توان کاسته در ضمن روزه داري کمک کنند ولي غافل از اينکه واقعا مواد غذايي ناسالمي را وارد بدن مي کردند.

وي با اشاره به اينکه مصرف خرما و کشمش مي تواند جايگزين مناسبي براي زولبيا و باميه باشد تصريح کرد: اما مصرف اين مواد غذايي نيز اندازه دارد و اين مواد هم به علت کالري بالا اگر زياد مصرف شود مي تواند باعث افزايش وزن شود.

وي در پايان خاطر نشان کرد: شعله زرد، شير برنج نيز از ديگر مواد غذايي مفيدي هستند که مي توانند بسته به کالري مورد نياز افراد جايگزين مناسبي براي مصرف زولبيا و باميه باشند./ع2

برچسب ها: کالری ، زولبیا ، بامیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.