روزنامه "الشرق الاوسط" در گزارش جديد خود به ديدار اخير مقامات اقتصادي کشورمان با مقامات دولت سوريه اشاره مي کند و اذعان مي کند که گسترش روابط تجاري و اقتصادي ميان دو کشور بي سابقه بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ؛ روزنامه "الشرق الاوسط" در گزارش جديد خود با اذعان به تداوم همکاري هاي اقتصادي کشورمان با دولت سوريه مي نويسد "رستم قاسمي" وزير نفت ايران با امضاي تفاهم نامه همکاري با دولت سوريه در مورد واردات گاز ايران به آن کشور از طريق خاک عراق در ديدار با همتاي سوري خود اعلام آمادگي کرد که ايران حاضر به افزايش همکاري ها در حوزه انرژي با دولت سوريه است. طبق چارچوب اين تفاهم نامه دو طرف در حوزه نفت و گاز با يکديگر توافق خواهند کرد. 

همچنين "عدنان محمود" سفير سوريه در تهران به همراه رييس بانک مرکزي آن کشور نيز با مقامات ايراني بر سر غلبه بر مشکلات ناشي از تحريم هاي کشورهاي غربي با ايرانيان گفتگو کرده اند. وزير نفت سوريه در جريان اين گفتگوها خاطر نشان کرد که امضاي اين تفاهم نامه نشان دهنده فضاي مثبت زندگي مردم سوريه است. ايران و سوريه همچنين در زمينه برق و تهيه اقلام غذايي و درماني نيز با يکديگر همکاري هاي نزديکي دارند. پيش از اين نيز رييس بانک مرکزي سوريه با مقامات بانک مرکزي ايران بر سر گسترش همکاري هاي دوجانبه مذاکره کرده بود." 

اين روزنامه عرب زبان در ادامه با اذعان به بي سابقه بودن شدت همکاري هاي اقتصادي و تجاري ميان ايران و سوريه مي فزايد "فارس سلمان" رييس بانک تجارت سوريه در مصاحبه با روزنامه "الوطن" اشاره کرده است که بانک سوريه براي نخستين بار است که در چنين سطح وسيعي با بازار مالي و تجاري ايران همکاري مي کند. وي همچنين بر گسترش همکاري هاي ايران و سوريه در صنعت کشتيراني نيز اشاره کرده است." 




برچسب ها: الشرق ، الاوسط ، ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار