منافقان با حضور در مرصاد دنبال تصرف تهران، تسخير پادگان‌ها، بمباران مناطق حساس اين شهر و براندازي نظام بودند.

"محمد قره باغي" رزمنده‌ي دوران دفاع‌مقدس به خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران گفت: منافقان با حضور در مرصاد پذيرش قطع‌نامه 598 و احساس غربي‌ها نسبت به نبود پشتوانه‌ي نظامي براي ايران با انجام يك عمليات برون مرزي براي رسيدن به تهران درصدد براندازي نظلام بودند.

وي افزود: تسخير پادگان‌هاي هوايي و بمباران هوايي نقاط حساس از برنامه‌هاي منافقان در تهران بود.

رزمنده‌ي دفاع‌مقدس عنوان كرد: تلاش آمريكا براي تسلط هوايي بر ايران بمباران هوايي مناطق حساس و كليدي نظام با وجود اقدامات نيروهاي داخلي ايران بدون نتيجه ماند و آنان به اهداف خود نرسيدند.

وي ادامه داد: نيروهاي عراقي با حمايت از منافقان در سال 67 موجبات عبور آن‌ها از قصر شيرين و رسيدن به سر پل ذهاب را فراهم كردند.

اين رزمنده تصريح كرد: عبور از تنگه‌ي پاتاق، همدان و قزوين اهداف بعدي منافقان با تكيه بر ابزار جنگي مدرن خود براي ورود به تهران بود.

"قره‌باغي" بيان كرد: منافقان با وجود عقبه‌ي پشتيباني در تهران و زمينه‌ي مساعد براي يورش، سپاه و بسيج را مانعي بر سر راه پيشروي خود ديدند.

وي اظهار داشت: به دليل ناتواني نظامي سپاه و بسيج با عبور از اسلام‌آباد غرب و قطع سيستم ارتباطي شهر‌ها تا تنگه‌ي استراتژيك چهار زدر"مرصاد" پيشروي كردند.

اين رزمنده گفت: رزمنده‌هاي لشگر اسلام با وجود ايجاد دورگيري‌هاي متعدد از سوي منافقان آن‌ها را در تنگه‌ي چهار زدر زمين گير كردند./ص
برچسب ها: رزمنده ، دفاع مقدس ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار