پیکر فلورانس لیپت، مدرس آواز کر صبح امروز (نهم مرداد) در جمع هنرمندان، اهالی موسیقی و دوستدارانش از مقابل تالار وحدت تشییع شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی، در ابتدا ، سید عباس سجادی، که اجرای مراسم را بر عهده داشت با اشاره به فعالیت های فلورانس لیپ گفت: وی از معلمان بزرگ موسیقی است همیشه همراه همسرش سعید شریفیان که از آهنگسازان مطرح کشور است، بود.

این هنرمند افزود: لیپت از هنرمندانی است که لیسانس خود را با تخصص آواز از دانشگاه انگلستان گرفت و تحصیلاتش را در لندن ادامه داد. او 14 سال در ایران اقامت کرد و شاگردان زیادی را در زمینه‌ آواز جمعی تحت تعلیم قرار داد و بعد از مدتی رفت و آمد بین ایران و انگلستان قرار بود دوباره در ایران اقامت کند که متاسفانه فرصت نشد.

در ادامه سعید شریفیان، آهنگساز و همسر فلورانس لیپ به صحبت پرداخت. وی با اشاره به اینکه نمی خواهد به عنوان همسر فلورانس صحبت کند، بیان کرد: اکنون راجع‌ به یک هنرمند انگلیسی صحبت می‌کنم که با پشتوانه‌ علمی بالا یک تجربه‌ی 27 ساله در زمینه موسیقی و تجربه های زیاد در اجرای کنسرت به ایران می آید و از طریق آموزش تبدیل به یک فرد تأثیرگذار می شود.

وی ادامه داد: فلورانس از دید هنری بسیار توانا بود و با امکانات صوتی که داشت کارهای شگف ‌آوری انجام می‌داد، کارهای بسیار قوی که خیلی وقت‌ها تعجب می‌کردم.

این آهنگساز در بخش دیگری از سخنانش گفت: فلورانس بسیار متواضع و عاشق زندگی بود و همیشه نیمه پر لیوان را می دید. ای کاش هنرمندان بیشتری مانند فلورانس روی زمین وجود داشتند. 

در ادامه مراسم قطعات مشترک سعید شریفیان و فلورانس لیپت پخش شد.

شایان ذکر است این هنرمند که در بسیاری از آثار سمفونیک به اجرا پرداخته بود و بسیاری از اعضای گروه کر ارکستر سمفونیک تهران از شاگردان وی هستند، چند روز پیش بر اثر بیماری از دنیا رفت./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار