اگر چه خدمات مشاوره‌اي در حيطه مامايي بخشي از وظايف حرفه‌اي کارشناسان مامايي محسوب مي‌شود ولي تنوع خدمات و محدوديت زمان آموزشي منجر به کم رنگ شدن خدمات مشاوره‌اي شده است.

دکتر سيد عباس موسوي استاديار گروه روانپزشکي دانشگاه علوم پزشکي گلستان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، افزود: ارتقاي سلامت زنان يکي از آرمان هاي هشت گانه دراهداف توسعه هزاره سوم محسوب مي‌شود و بالا بردن ارائه خدمات مامايي در سطح جامعه براي دستيابي به آرمان مذکور ضروري است.

وي گفت: اگر چه خدمات مشاوره‌اي در حيطه مامايي بخشي از وظايف حرفه‌اي کارشناسان مامايي محسوب مي‌شده ولي تنوع خدمات و محدوديت زمان آموزشي منجر به کم رنگ شدن خدمات مشاوره‌اي شده است.

موسوي تصريح کرد: از سوي ديگر ضرورت ارتقاي دانش و مهارت هاي مشاوره‌اي به خصوص در زمينه مسائل حساس و غربالگري اختلالات و ارجاع مناسب، ايجاد مي‌کند تا رشته‌اي در مقطع تحصيلات تکميلي با شرح وظايف مشخصي طراحي و اجرا مي‌شود.

وي خاطر نشان کرد: رشته مشاوره در مامايي در مقطع کارشناسي ارشد ناپيوسته به عنوان يک شاخه ويژه از رشته مامايي و با نگاه بين‌ رشته‌اي است که با تقويت دانش و مهارت دانش اموختگان در زمينه مشاوره منجر به ارائه خدمات کاملتر مشاوره‌اي و ارجاع به موقع زنان در زمينه‌هاي مختلف حوزه مامايي مي‌شود./ع2

برچسب ها: ماما ، ارشد ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.