آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: اسلام هم‌طراز بودن را در ایمان داشتن و مسلمان بودن می‌داند؛ سواد، سن، ثروت پدر و ... تاثیری در هم‌طراز بودن ندارد و این هم‌طرازی‌های ساختگی در اسلام وجود ندارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله مکارم شیرازی ظهر امروز در جمع زائران و نمازگزاران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه بندگان باید در مقابل فرمان خدا تسلیم باشیم تصریح کرد: این تسلیم شدن شامل فرمان تشریعی و تکوینی خدا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولیاء‌الله و عارفان واقعی به مقام تسلیم در حد اعلی می‌رسند یادآور شد: برخی مسائل از دایره اختیارات ما بیرون بوده و به طور مثال حادثه‌ای برای ما پیش می‌آید که ظاهر آن به ضرر ما است؛ خداوند عالم، حکیم، رحمن و رحیم است بنا بر این وقتی مقدراتی برای ما در نظر گرفت دیگر معنا ندارد که فرد در برابر خواست خدا ابراز نارضایتی کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه انسان‌ها برای برای دستیابی به راه سعادت در زندگی باید تلاش و کوشش داشته باشند بیان کرد: برخی وقتی خواسته‌ای از خداوند دارند ولی به آن خواسته نمی‌رسند قهر می‌کنند و گاهی حتی نماز هم نمی‌خوانند، باید همگان بدانند که خداوند به همه امور آگاه بوده و خیر افراد را می‌خواهد.

وی تاکید کرد: مومن، مومن نخواهد بود مگر زمانی که در مقابل خدا و پیامبر خدا اطاعت پذیر باشد و پس از نزول این آیه زینب حاضر به ازدواج شد.

وی با اشاره به فرا رسیدن شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان گفت: امشب آخرین شب‌ احیا است و باید قدر امشب را بدانید چرا که بسیار شب پرفضیلتی است و معلوم نیست که سال آینده چه کسانی باشند و چه کسانی نباشند که بتوانند شب قدر را درک کنند./س

برچسب ها: قم ، ملاک ، طراز ، زوجین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.