مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم با بیان اینکه در شب قدر عبادات هزار برابر شده و احیا یک شب قدر بالاتر از هزار ماه ارزش دارد، گفت: بنابر روایات احتمال بودن شب قدر در شب بیست و سوم بیش از دیگر لیالی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم ضمن تسلیت شهادت مولای متقیان(ع) عنوان کرد: در تفکر دینی شیعیان لیله القدر از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است که بر اساس آیات قرآن و روایات در شب قدر، تقدیر انسان بسته می‌شود و در این شب‌ها آینده خود را رقم می‌زنند می‌توانند بهترین را رقم زنند یا سرنوشتی بد برای خود تعیین کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: لیله القدر به معنای شب تقدیر و امور است، شب اندازه گیری ارزاق و برکات معنا شده است؛ شب نزول قرآن است و مطابق با آیات 18 سوره بقره و آیه اول سوره قدر در این شب تقدیر، امور و ارزاق انسان تعیین می‌شود و بنا بر این 2 آیه قرآن نازل شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به علل نامگذاری این شب به نام قدر اظهار داشت: اولین علت نامگذاری این شب به نام قدر این است که تمامی مقدرات در این شب تعیین می‌شود و به همین دلیل لیله القدرش نامیدند.

وی در ادامه گفت: در روایات ذکر شده که تمامی فرشتگان در شب قدر به زمین نازل شدند که در میان آنها فرشته روح در این شب بر زمین نازل شد و چون زمین تنگ شد از حضور بیشمار فرشتگان، این شب را لیله القدر نامیدند.

وی با اشاره به اخفای قدر در ماه رمضان گفت: لیله القدر هرساله در ماه رمضان تکرار می‌شود و شب قدر در این ایام مخفی است ولی بر اساس روایات در دهه سوم و در سه شب 19، 21 و 23 قرار دارد که بنابر روایات احتمال بودن شب قدر در شب بیست و سوم بیش از دیگر لیالی است./س

برچسب ها: قم ، شب ، قدر ، ماه ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.