معاون فرماندار شهرستان سمیرم محیط زیست را متعلق به آحاد مردم دانست و گفت برای اجرای طرح آزمایشی حفاظت تنوع زیستی زاگرس مرکزی برنامه ریزی خاص و دقیق ضروری است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان محمد رضا عسگریان در جلسه بررسی حفاظت از تنوع زیستی در سیمای زاگرس مرکزی که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد با اشاره به آغاز طراحی و اجرای طرح ملی حفاظت زیستی زاگرس مرکزی در سال 1382 در مرکز استان اصفهان اظهار داشت : اجرای این طرح در قالب تفاهمنامه منعقد شده بین استان های فارس ، چهار محال و بختیاری ، اصفهان و چهار محال و بختیاری عملیاتی می شود.

وی افزود : طرح آزمایشی حفاظت تنوع زیستی زاگرس مرکزی در عنوان تنوع زیستی زاگرس مرکزی در محدوده سمیرم از شهر ونک شروع می شود و پس از عبور از پادنا ، خفر ، روستای علی آباد به روستای سیور می رسد .

عسگریان بر برنامه ریزی دقیق و اصولی و خاص در مسیر اجرای این برنامه ملی تاکید کرد و با بیان اینکه محیط زیست متعلق به آحاد مردم است اذعان داشت اجرای چنین طرحی با وسعت قابل ملاحظه برای اولین بار در استان اصفهان اجرا می شود .

وی با اشاره به حضور و اسکان عشایر منطقه شهری آباد و آسمانی و عشایر کهکیلویه و بویر احمد در نقشه طرح ملی حفاظت از تنوع زیستی زاگرس مرکزی خاطر نشان کرد : پرداخت طلب این قشر از جامعه عشایری دارای نقشی اثرگذار در برنامه ریزی دقیق بر طبق دستورات سازمان حفاظت محیط زیست کشور است .

وی ابراز امیدواری کرد : کلیه ادارات ذیربط شهرستان سمیرم و سازمانهای مربوطه برای اجرای بهینه طرح ملی و آزمایشی حفاظت از تنوع زیستی زاگرسمرکزیهمکاری کنند./س

برچسب ها: اصفهان ، فرمانداری ، سمیرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.