مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: قطعه‌سازان صنعت نفت ایران به صادرکننده این قطعات به کشورهای دیگر تبدیل شده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مسلم رحیمی اظهار کرد: با توجه به تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان در سال‌های اخیر طرح‌های بومی‌سازی قطعات و ادوات تاسیسات نفتی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه با ابتکار و خلاقیت متخصصان داخلی کشورمان موفق شد در این مدت زمان بسیاری از قطعات در این حوزه را بومی‌سازی کند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان ادامه داد: بسیاری از قطعاتی که در داخل کشور در حال ساخت است بهتر از نمونه خارجی آن است که در گذشته وارد کشور می‌شد.

رحیمی تصریح‌کرد: به همین دلیل هم‌اکنون قطعه‌‌سازان داخلی علاوه بر تامین قطعات مورد نیاز در کشور به صادر کننده این حوزه نیز تبدیل شده‌اند.

وی اضافه‌کرد: در واقع این کار جهش بزرگ در نتیجه تحریم‌هایی است که موجب شد تا به این باور برسیم که می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان خاطرنشان‌کرد: به همین دلیل امیدوارم تحریم‌ها کاهش نیابد چراکه در صورتی که این اتفاق روی دهد، می‌توان بسیار بیش از اینها به بومی سازی قطعات اقدام کرد.

وی گفت: در صورتی که این تحریم‌ها ایجاد نمی‌شد این خودباوری برای تولیدکنندگان و متخصصان داخلی ایجاد نمی‌شد و ما همچنان وابسته به خارج می‌ماندیم.

رحیمی افزود: هم‌اکنون بسیاری از قطعات ساخت داخل در چرخه تولید قرار گرفته و در پالایشگاه‌های کشور در حال استفاده هستند.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر هیچ متخصص خارجی در این پالایشگاه حضور ندارد و همه کارها، برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی در این پالایشگاه به دست متخصصان داخلی کشورمان در حال انجام است./س
برچسب ها: ایران ، صادر کننده ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.